Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Ingen bebis

Av Sara - 24 maj 2010 13:27

Nej, det har inte kommit ngn bebis än, men min kropp har inte riktigt bestämt sig för om det är dags eller hur den ska ha det..


I söndags morse släppte slemmisen, och där snackar vi slem.. Fan, vad äckligt rent ut sagt.. Såg ut som jordens segaste snor.. Jag har ju aldrig sett tillstymmelse till slemmis med de andra barnen, så det var "spännande" att äntligen få se den.. I samband med dess avfärd så lugnade även Melvin ner sig väldigt i magen, tvärlugn skulle man kunna säga.. Har gett ifrån sig ngn buffning här och där, men inte alls som innan.. Dessutom så blev "tömma tarmen" en ny upplevelse också.. Förstår inte att det är möjligt att springa på toa så mycket, men det finns väl en vits med det också misstänker jag.. Har efter allt det här haft onda förvärkar, men sen så händer det inget mer..


Var in till förlossningen en sväng idag för att kolla upp Melvins otroliga lugn.. Inte ens Bm fick ngn större fart på honom, trots att hon var rätt rejäl i sitt puttande på magen.. Men CTG-remsan var helt ua, så han vilar nog upp sig lite trodde hon inför det som ska hända.. Så jag fortsätter att strosa omkring och vänta.. Av någon anledning så har jag ett bra tag haft känsla av att Melvin kommer att födas den 29 maj, så det är väl det han väntar och laddar inför.. Det roliga är att det är fullmåne den 28 maj, och det hade jag ingen aning om när jag fick känslan av den 29:onde.. "Ryktena" säger ju att många förlossningar startar när det är fullmåne...


Men det är rätt bra att Melvin inte kommer idag.. F är i Karlskoga på Bodaborg tillsammans med Västerås skolpoliser, och M är med som ledare för hennes skola.. Det gör att jag sitter med 2 barn som inte har ngn barnvakt förrän runt kl 20 om det skulle dra igång.. Å så himla road är jag inte av att behöva lämna dom ensam från skolans slut till kl 20.. Visst, skulle Melvin hux flux få för sig att han ska komma nu, och med en hejdundrandes fart så finns det vissa reservplaner, men som sagt.. Det allra enklaste är om det inte blir idag, eller förrän ikväll..

 
 
Karin

Karin

24 maj 2010 16:58

29 maj är en bra dag att födas på. Då fyller både jag OCH min äldste son år!!

http://gemini.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

25 maj 2010 07:29

Ja, 29e ÄR ett bra datum! Då föddes Viggo. Annars passar väl mors dag på söndag. Spännande!

http://enligtemma.blogg.se

 
Ingen bild

Jessica Mörk

25 maj 2010 12:33

Åh, så spännande!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 31 augusti 2011 21:12

Har precis anmält mig att testa en ny bilbarnstol, AKTA Graco BeLogic.. För er som också är sugna på att testa den så kan ni gå in på http://smartsontestpilot.se/belogic/bli-testpilot/..   Lite info om stolen.. AKTA GRACO BeLogic är en bakåtvä...

Av Sara - 14 augusti 2011 14:17

Här är det värsta sjukstugan just nu.. Först ut var Alexander i onsdags med 40 graders feber å ryggont.. Sen kom Melvin i fredagsnatt med 40 graders feber, och nu är det min tur med tvärtjock hals, näsa och bihålor.. Jag är nästan död, känns det som....

Av Sara - 5 augusti 2011 18:22

Alltså, det här går inte längre.. Jag är urusel på att blogga :).. Det har gått 2,5 månad sen mitt senaste inlägg.. Å ja, vad säger man om det..   Har iallafall haft en helt underbart skön sommar med besök i Gbg och sen hemmaplan, mycket bad osv ...

Av Sara - 24 maj 2011 09:42

Vid mitt sista inlägg använde jag mig av rubriken skamligt, eftersom det hade gått så lång tid sen jag bloggade sist.. Å dessvärre måste jag nu åter igen använda mig av samma rubrik.. Det är helt sjukt vad tiden går, och jag får liksom inte riktigt i...

Av Sara - 20 februari 2011 10:22

Det här är sjukt, men jag har inte bloggat på länge.. Så länge att jag tom hade glömt bort mitt eget lösenord :).. Då är det verkligen illa.. Men tiden finns inte längre, eller jo, om jag skulle vilja så skulle det finnas tid.. Men det är så mycket a...

Ovido - Quiz & Flashcards