Alla inlägg under mars 2008

Av Sara - 29 mars 2008 16:27

Ytterligare en sväng till Återbruket har det blivit idag, och jag kan inte förstå hur vi kan ha haft så mycket skräp.. Har kört säkert 5 omgångar till Återbruket totalt, men nu har vi lämnat tillbaka släpkärran till mina föräldrar, så nu kommer vi få köra i bilen istället.. Har inte gått igenom alla flyttkartonger som står i klädkammaren, men det lär behöva göras, eftersom vi inte riktigt fått klart uppe i allrummet uppe..


När vi var på väg till Uppsala för att lämna tillbaka släpkärran, så passade vi på att stanna i Heby på min gamla arbetsplats, Statoil.. Eftersom C har tjatat mängder på att vi ska köpa Melodifestival-skivan så köpte jag den nu.. Så nu går Hero på högsta volym.. Den är ju sååå bra..


C och M är på fotbollsträning just nu, och själv ska jag snart börja med middagen som idag blir ugnsstekt laxfilé med kesogratäng..


Måste också komma ihåg att ställa fram klockan en timme innan jag går och lägger mig.. Blev uppringd av en annan avdelning som undrade om jag kunde jobba extra imorron så jag skrev upp mig på en extra tur.. Kan ju vara roligt att se en annan psykiatriavdelning, även om jag varit på den avdelningen flera gånger när jag jobbat natt.. Dock får jag ju se den typen av psykiatripatienter i ett vaket tillstånd nu..

Av Sara - 27 mars 2008 17:47

Så hade vi då tänkt åka runt till olika återförsäljare och kolla på olika märken av luftvärmepump.. Men ingen utav de hade öppet, så vi kom hem utan offerter *ler*Nåja, har nu iallafall mailat ett av företagen så jag hoppas att de tar kontakt med oss ganska snart.. Är inne på antingen en IVT eller på en Panasonic Sverigepumpen.. Ngn som har ngt att säga om dessa märken?

Av Sara - 25 mars 2008 09:58

Tisdag och barnen har påsklov. Själv är jag ledig från jobbet idag, vilket gör att jag istället sitter med min hemtenta och försöker få ner evidensbaserad vård, standardvårdplaner och psykiatrisk omvårdnad på papper..


På måndag är det premiär av den tv-serie vi ska vara med i.. Är ni intresserade av att läsa mer om det, så kan ni klicka här.. Det ska bli såååå spännande att få se de andra familjerna som varit med, men framförallt att få se våran egen insats och medverkan.. Även om jag säkert kommer skämmas både en och två gånger då vårat program sänds.. En rolig sak är att i vår lilla "håla" så går ryktena att vi ska vara med i Lyxfällan.. Helt otroligt hur saker och ting kan börja snurra runt när det gäller rykten.. Jaja, folk får tro att det är Lyxfällan, och är inte folk mer läskunniga än att de kan läsa på bilarna som farit runt här, och som det stått Nytt läge på, så är det deras problem..

Av Sara - 21 mars 2008 15:26

efter ett nytt besök på barnakuten med C.. Även den här gången blev det Tavegyl-tablett, Adrenalin-spruta och Betapred-tabletter.. Har nu fått Tavegyl utskrivet, och har även blivit ombedda att vara noga med att informera vid all framtida bedövning om att det kan komma en allergisk reaktion..

Av Sara - 20 mars 2008 22:00

Idag har det varit en innehållsrik dag..

C vaknade imorse med väldig magvärk.. Efter en konsultation med familjeläkaren skrevs remiss till akuten, så vi åkte dit.. Där kunde man inte utesluta blindtarmsinflammation, vilket gjorde att vi blev inlagda på barnavdelningen för observation.. Nål sattes, prover togs och C fick fasta.. Dessutom så satte man på EMLA-kräm före nålsättning, och detta gjorde att C troligtvis fick en rejäl allergisk reaktion med nässelutslag från kinder till fötter.. Hon såg helt grotesk ut och blev snabbt ordinerad Tavegyl-tablett, Adrenalin-injektion samt Betapred-tabletter..


Men nu är vi hemma igen, då magvärken försvann och allergireaktionen gick tillbaka..

Av Sara - 19 mars 2008 12:35

Idag har det varit hit en mäklare och värderat vårat hus..

För 1,5 mån sen så köpte vi det för 1,370,000:- och han värderade det till 1,600,000-1,650,000:- idag.. Känns rätt kul faktiskt, och vi är mer än nöjda med det värdet..

Av Sara - 19 mars 2008 07:25

Nu är F´s rum äntligen klart.. Allt är inte på plats och möblerat, men listerna sitter där de ska och alla väggar är målade..

Lägger in lite före och efter-bilder.. Kolla in superfettfläckarna på före-bilderna där sängen har stått mot de olika väggarna.. Superäckligt..

Av Sara - 18 mars 2008 09:22

För 1 vecka sen kontaktade jag den mäklare som sålde det här huset till oss för att vi vill se hur mycket huset är värt.. Dels så köpte vi det till underpris, och sen har det ju fixats en hel del med huset.. Anledningen till att vi vill omvärdera huset är att vi vill bli av med den förhöjda räntan (0,15%)som vi har hos SBAB, eftersom vi lånade 100%.. Det skulle ju göra en del för månadskostnaden..


Men den lilla mäklaren har inte hört av sig, så nu ilsknade jag till och kontaktade en annan mäklarfirma.. Så de kommer hit imorron vid lunch och värderar huset.. Det ska bli väldigt spännande att se vad huset är värt.. För att vi ska bli av med den förhöjda räntan, så skulle vårat hus behöva vara värt 1,438,500:-, och vi köpte det för 1,370,000:-.. Det handlar alltså om att vi skulle behöva öka värdet med 68,500:-, och med tanke på att vi ändå köpte det för bra många 100,000:- mot vad andra likvärdiga hus gått för i området, så hoppas jag verkligen att vi får en liten höjning när det gäller värdet..

Ovido - Quiz & Flashcards