Alla inlägg under december 2006

Av Sara - 31 december 2006 09:56

Ja, vad har då hänt under 2006? Tja, egentligen inget speciellt.. Livet har rullat på som sig bör, och iofs så är varje dag tillsammans med min familj något särskilt.. En sak är iallafall säkert, och det är att imorron kl 6,45 börjar en alldeles särskild period i mitt liv, för då börjar jag nämligen arbeta på allvar.. Var till jobbet i fredags och hämtade ut nycklar, överfallslarm och tog mig ett skåp i omklädningsrummet.. I personalrummet hade en personallåda utsetts och märkts med mitt namn.. Fan, det är ju MIN låda.. Där ska min post och andra viktiga saker läggas.. Mysko känsla.. Nu har jag verkligen börjat plocka vuxenpoäng.. 18 dagar kvar till examen, 20 dagar kvar till examensfesten!!

Av Sara - 30 december 2006 07:03

Jag har blivit utmanad av en kompis att svara på vad jag vill ska hända under 2007, så håll till godo...1. Få en fast anställning2. Köpa hus 3. Köpa ny bil4. Vinna pengar5. Att alla nära och kära ska få ha en bra hälsa Så nu utmanar jag er andra...19 dagar kvar till examen och 21 dagar kvar till examensfesten!!

Av Sara - 28 december 2006 16:51

Idag när jag var på praktiken kom mina handledare helt plötsligt med ett paket till mig. Är det här till mig, var allt jag sa.. Och sen började ju rörda Sara att snyfta lite.. I paketet låg ett jättefint silverarmband..De ville tacka mig för all hjälp de fått under dessa 6 veckor, och önskade mig också lycka till på mitt jobb...21 dagar kvar till examen och 23 dagar kvar till examensfest!!

Av Sara - 25 december 2006 08:37

Gud, vilken julafton.. Det var länge sen jag haft så roligt faktiskt.. F fick ju karaoke(kör med DVD och sen är den kopplad till stereon), så hela julafton har vi tillbringat sjungandes.. Sen fick jag en karaokeskiva av min mamma med Carola, å jösses vilket drag det blev här hemma.. Mamma, jag, min lillaysyster och F stod och sjöng oss hesa, och lyckades göra så min pappa fick huvudvärk.. Då kan ni tänka er hur vi lät. Så nu har jag lovat mamma att karaoken ska dras igång innan de åker från min examensfest(de ska vara barnvakt åt barnen på kvällen, så vi kan festa loss ordentligt)..

24 dagar till examen och 26 dagar kvar till examensfest!!

Av Sara - 24 december 2006 07:52

Till er alla från oss alla..Den här julen kommer gå i heshetens tecken. Har köpt karaokeskivor till DVD´n så nu sjungs det för fulla muggar, och detta uppskattar nog varken min röst eller mina grannar.. 25 dgr kvar till examen, och 27 dgr kvar till examenfest!!

Av Sara - 23 december 2006 07:24

Nu känns det att examen är nära... Var och hämtade ut klassens broscher på posten igår, och levererade dem till institutionssekreteraren som i sin tur ska leverera dem vidare till den lärare som vi valt ska dela ut demi kyrkan.Nu är det inte lång tid kvar. Alla tentor (får besked om hur det gått dan före examen) och uppgifter är klara, och det är 3 dgr kvar på praktiken.Om 8 dgr börjar jag dessutom jobba.. Nu är det ingen timanställning som gäller, utan nu är det allvar.. Härligt..26 dagar kvar till examen

Av Sara - 21 december 2006 18:31

Nu är det julledigt i ngr dagar.. Ska inte tillbaka till praktiken förrän på onsdag, och sen är det bara 3 dgr kvar där också.. Känner att jag börjar få lite julkänsla iallafall, och ett säkert tecken på det är att jag är smått irriterad på att M ska jobba imorron kväll, på lördag dag samt juldagen och annandagen.. Jag vill nämligen umgås med HELA min familj fram tills på onsdag...

Av Sara - 20 december 2006 09:59

Nu är M och köper julmat, så nu vet jag vad jag ska tillbringa de närmaste dagarna med.. Revbensspjäll och Janssons frestelse ska tillagas.. Jag håller ju på att plocka en massa vuxenpoäng med mitt fixande med julgodis, och så nu revbensspjäll. Men Tupperware kommer det inte bli tal om Anna.. Så lågt sjunker jag aldrig *ler*

Igår var jag till skolan och hade examination i dokumentation.. Blev godkänd, så nu är alla uppgifter inlämnade. Dock återstår ju att se den 17/1 om jag blivit godkänd på hemtentan...

29 dagar kvar till examen!!

Ovido - Quiz & Flashcards