Alla inlägg under juni 2008

Av Sara - 30 juni 2008 21:33

tillbringades till stor del på jobbet.. Efter jobbet var det hem och nästan vända in till stan igen som gällde.. Tog med M och F ( de 2 andra är hos mina föräldrar) och åt på kinarestaurang, för att sedan åka förbi Cykelringen och köpa en cykel åt M. De har ju 50% rea på alla sina cyklar, och M har velat ha en cykel för att kunna cykla till och från jobbet.. Och för det krävs det tydligen en liten bättre cykel.. Så nu blev det nåt monster med 24-växlar, skivbromsar och stötdämpare.. För denna cykel med lås, reflexer, lysen och stänkskärmar så fick vi betala 4000:-.. Helt okej pris i jämförelse med att den tidigare kostade 8000:-..

Av Sara - 29 juni 2008 16:57

har jag kommit hem och fått lagt mig i soffan.. Var helt död på slutet av mitt arbetspass..

Nu ska jag ligga här och slappa tills M och F kommer hem efter deras helg i Vansbro på fotbollscup..

Av Sara - 29 juni 2008 05:51

Igår kväll så bestämdes det hastigt och lustigt att det skulle bli pubrunda med en jobbarkompis och sen 2 killar från huset där jag jobbar (dvs från en annan avdelning.. Fixade iordning mig, tog en taxi ner på stan (hade precis missat bussen), och mötte sen upp "gänget" på en pub mitt i stan..


Tog en öl (och fick feber som vanligt), och sen blev det cola resten av kvällen, eftersom jag ska jobba idag med början kl 6,45.. Men just nu så ångrar jag mig att jag åkte ner på stan.. Är så in i norden trött, efter att bara ha sovit 5 timmar så jag smäller av..


Men många ljuva skratt blev det iallafall under kvällens gång..

Av Sara - 28 juni 2008 10:34

Sitter på jobbet just nu, och funderar på vad jag ska ta mig för..

Går som ensam sköterska nu med 3 skötare när vi dragit ner på antalet patienter under sommaren..

Har delat ut morronmedicin, ätit frukost, skrivit rondlista, uppdaterat vårdplaner samt fyllt på läkemedelsvagnen.. Hmm.. Ska nog gå ut och vara lite social med patienter och skötare..

Av Sara - 26 juni 2008 16:09

Ibland kan jag få för mig lite olika saker, och idag kom jag på att jag ska testa att detoxa mig.. Har beställt hem nån flaska med konstiga saker i som jag ska blanda i 1 liter vatten/dag och dricka.. Sen får vi se om det är så bra som alla säger(alla i det här fallet är världsstjärnor och andra kändisar, eftersom jag inte känner ngn som har detoxat sig).. Flaskan kommer hem imorron, så på måndag kör jag den detox-kur på 3 veckor och rensar ur kroppen på snusk..

Av Sara - 25 juni 2008 19:53

Jag har länge suktat efter ett PS 2 för att kunna spela Singstar, men M har alltid sagt nej, eftersom han anser att vi ska köpa PS 3.. Dock betalar jag inte närmare 5000:- för en tv-spelskonsol, så därför känns 1000:- mer acceptabelt..


Och idag så åkte jag och barnen iväg till Media Markt för att köpa ett PS 2 samt spel till.. Och vilken stjärna jag är på att sjunga *ler*

Av Sara - 23 juni 2008 17:33

Igår såg jag ett reklamblad där de sålde uteburar för kaniner.. Eftersom vi länge har letat efter en utebur för sommarperioden, så slog jag till idag och åkte iväg och köpte en bur.. Fick ge 900:- för den mot ordinarie pris 1500:-.. Så nu är Pripps ute på sommarbete, dock har han inte ännu kommit på att han har en undervåning, men det kommer han väl på så småningom.. Så nu blir det till att vara ute till i augusti när vi åker till Turkiet..

Av Sara - 22 juni 2008 17:10

Är nyligen hemkommen från Kolmården.. Ångrar inte en sekund att vi åkte iväg utan M.. Vi har haft sååå mysigt på vår lilla mini-semester..

Vildmarkshotellet var jättefint, och barnen hade superroligt i hotellets lekrum som bestod av hur mycket som helst (tv-spel, pingisbord, myshörna, rithörna osv).. Det delades ut ballongfigurer, gjordes ansiktsmålningar samt att det sen var disco på kvällen för barnen..


Ngt som både barnen och jag upplevde som bland det häftigaste vi varit med om var när vi fick besöka tigrarna efter att djurparken stängt.. Vi blev upphämtade vid hotellet och fick sen gå in till tigrarna i en gallerförsedd buss.. Omnämndes bla som det farligaste på hela Kolmården.. Vilken känsla att stå med en tiger en halvmeter ifrån sig.. Hade jordens adrenalinkick..

Ovido - Quiz & Flashcards