Alla inlägg under augusti 2006

Av Sara - 31 augusti 2006 10:29

tillbringas hemma med 2 sjuka barn och en sjuk mamma. Här snoras det och hostas på högsta nivå. Ska försöka att börja höststäda lite i trädgården också, slänga alla gamla sommarblommor som börjar på att ha gjort sitt och istället plantera lite ljung i krukorna. Men som sagt var, vi får se hur pass mycket jag orkar med att göra idag.

Av Sara - 30 augusti 2006 19:08

Har varit på praktik idag, vilket var oerhört intressant. Har träffat människor dömda för mindre brott och en hel del väldigt grova brott. Tidigare så har jag inte riktigt tänkt att de faktiskt också är människor, men idag har jag fått en insyn i deras liv, och även om de inte är friska, så har de också känslor precis som vi andra. Längtar redan till nästa gång jag ska dit. Det tog lite på krafterna att vara där, mycket intryck och information, så när jag kom hem så sov jag i 2 timmar. Dessutom har min förkylning börjat bryta ut ordentligt, så jag känner mig lite hängig..

Av Sara - 29 augusti 2006 14:38

Så är det premiär även för mig att blogga.. Är ungefär lika trögstartad när det gäller blogg som när det gäller att ha panelgardiner. Men eftersom jag idag inköpt panelgardiner till vardagsrummet så måste jag ju även börja blogga. Så här är jag nu, ute i cybervärlden med mitt liv.

För övrigt är det dags att gå ut i arbetslivet och få känna på hur det är att jobba som sjuksköterska. Den här praktikperioden som sträcker sig tom v 38 ska jag vara på rättspsykiatrin i Sala. Tror och hoppas att det kommer bli väldigt intressant.
Vad det gäller att få pröva på sjuksköterske-yrket är det ungefär vad jag får göra här hemma nu. A är förkyld, och beter sig exakt som killar gör när de drabbas av den sjukdomen. Det ska gnällas om än det ena och än det andra. Dessutom känner jag själv hur A delat med sig av sina förkylningsbaciller. Det börjar klia och svida så smått i hals och näsa, så om ngr dgr är det nog min tur att få gnälla lite.

Ja, just ja.. Blev påmind av en vänlig själ att jag skulle visa mina nya panelgardiner, så jag slänger in bilder på de samt vårat nya vardagsrumsbord som vi köpte härom dagen.

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards