Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Sara - 8 maj 2010 18:42

Jag tillhör verkligen inte kategorin mammor-som-brukar-baka.. Men ibland så får jag ett bakryck, och då menar jag verkligen bakryck.. Som typ idag, vilket hittills har resulterat i 4 olika sorters bakverk.. Men då återstår 2 bakverk som jag nog faktiskt tar imorron.. Syftet med det här är att det är ett alldeles ypperligt tidsfördriv eftersom jag tycker dagarna går så sakta och inte har så mycket att göra, och sen så skadar det ju inte att frysa in och ta fram vid behov, tex när Melvin har kommit och alla vill komma förbi.. Jag gjorde ju misstaget att köpa Leila Lindholm´s bok "A piece of cake", och det är därifrån all min inspiration kommit idag.. Gud, vilka kakor o dyl det finns där i..


Igår hade inte jag ngn bra dag.. Längtan efter Melvin och att avsluta den här graviditeten var stor, och så fort jag såg ngt som var bebisrelaterat så grät jag en skvätt, eftersom alla andra fått bebisar men inte jag.. Å sen satt jag mest och småsnyftade över att allt var så jobbigt eftersom jag har så ont hela tiden..


Dessutom har jag igår som vanligt sammandragningar, men mot kvällen så kom dom tätare och vissa gjorde tom ont.. Speciellt dom sista, och då fick jag en uppenbarelse.. Ja just ja, det var så här det kändes när det startade.. Jag känner av mina tidiga värkar i ryggen, och igår så drog det ordentligt i korsryggen, värkte och kändes som att ngn stod med en stenkross och malde sönder ryggslutet.. Och vad hände sen? Ingenting mer.. :) Men hallå, snacka om snopet..

Ovido - Quiz & Flashcards