Alla inlägg under januari 2009

Av Sara - 30 januari 2009 10:37

Ikväll är det utgång för min del som gäller.. Ska bli kul att få komma ut och svänga sina lurviga.. Frågan är om jag imorron kommer anse att det var lika roligt.. Men det är smällar man får ta..


Har nu endast 7 pass kvar på gamla jobbet.. 7 pass låter inte mycket, men i min värld är det väldigt mycket just nu.. Vill ju bara att tiden ska gå fort, så att jag får börja på akuten.. Det är inte det att jag verkligen vill bort från psyk, utan det är det att jag är sååå otålig och vill börja på akuten nu..

Av Sara - 28 januari 2009 12:52

Hur kan det ta sån tid att dela ut post? Inte en gång har våran brevbärare delat ut vår post innan 12.30 Snarare är det mer regel än undantag att klockan hinner passera 13 innan posten har kommit.. Dessutom måste man gå ut i 2 omgångar, eftersom City Mail även har börjat dela ut post här i området..


Ett fruktansvärt stort irritationsmoment för mig som vill att posten ska ha delats ut före kl 11..

Av Sara - 27 januari 2009 09:40

Sitter och skriver lite på min D-uppsats.. Flyter på rätt bra, men snart kan jag inte skriva så mycket mer eftersom jag behöver ha information från min handledare.. 23 sidor har jag fått ihop hitills, så det känns bra.. Ligger dessutom före min planering, vilket känns bra..


Annars så flyter det på med livet också.. Har 12 pass kvar på psyk, innan det är dags att packa ihop och säga adjö. Lite övertid har det även blivit den här månaden.. I december gjorde jag 30 övertidstimmar, och den här månaden har jag gjort 35.. Känns helt okej när lönebeskedet sen kommer..

Vab

Av Sara - 21 januari 2009 07:32

Så blev det vab idag för min del.. Har sen tidigare ett besök hos FLM inbokat med F för att få en remiss till Barnallergimottagningen, eftersom hon reagerar på äpplen.. Men så vaknade C med feber och halsont.. Kan ge mig sjutton på att det är halsfluss igen.. 2 månader hann det gå innan det var dags för henne igen.. Ska ringa FLM imorron om henne och även där begära en remiss, fast till ÖNH, eftersom hon ofta har halsfluss.. Både hennes pappa och hennes farmor har ju tagit bort halsmandlarna pga återkommande halsflusser..

Av Sara - 20 januari 2009 18:49

För 11 år sen låg jag och myste på BB tillsammans med en liten skär bebis.. Det var det vackraste barn jag någonsin sett, och lyckan var enorm över att just jag hade fått blivit mamma till den lilla bebisen..


Idag är det barnet inte direkt en liten skär bebis.. Nej, nu är hon en helt underbart go tjej, som aldrig har skrattet långt bort. Alltid glimten i ögat, och är mån om att de runt omkring henne ska ha det bra. Hon är fortfarande bland det vackraste jag sett, men hon har nu konkurrens av sina 2 småsyskon.


Stort grattis F på din 11-års dag..

Av Sara - 20 januari 2009 15:03

Fick precis ett samtal från Karolinska Institutet där de erbjöd mig en plats på barn- och ungdomsvubben. Tackade ja direkt.. Går på halvfart och distans, så det passar mig perfekt..

Av Sara - 18 januari 2009 10:31

Jag fick ju en bakmaskin av M i julklapp, och det är nog något av det bästa jag fått någon gång.. Det är så smidigt att bara slänga ner lite ingredienser och efter ngr timmar ha helt nybakat bröd, som dessutom smakar bra.. Använder den istort sett dagligen, eftersom bröd har en otrolig åtgång här..

Av Sara - 17 januari 2009 19:17

M behövde köpa nya jeans idag, så vi åkte in en sväng till stan.. Å det blev inte bara byxor, utan även en ny dammsugare å en vända på IKEA, vilket resulterade i en loftsäng till A samt en hylla att ha i köket så att M slipper ha sina kursböcker överallt..

Ovido - Quiz & Flashcards