Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Sara - 17 maj 2010 08:05

Glad i hågen vaknade jag igår morse, och såg fram emot en dag att få fira C som blev 10 år.. Firandet började precis enligt planeringen, tills jag ringde förlossningen för att få ett lugnande besked.. Jag har dragit på mig hur mycket vätska som helst i helgen, gått upp 2 kg och mådde inte bra igår.. Min lugna hemmakväll byttes till en lugn kväll på förlossningen.. Efter CTG-remsor, blodprover, urinprov, blodtryckskontroller*flera osv så fick jag äntligen åka hem.. Ingen havandeskapsförgiftning som visar sig på prover, men ett förhöjt blodtryck.. Från att på sista kontrollen hos Bm haft 125/75 så hade jag igår 151/93 och 146/87.. Så nu blir det till att börja gå hos Bm på täta kontroller för att se så att inte blodtrycket drar iväg för mycket.. Å så naturligtvis vila och ta det lugnt.. Kan jag göra det så mycket mer?

Ovido - Quiz & Flashcards