Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Sara - 4 maj 2010 14:43

I förra veckan hade min Bm tagit upp mig på deras rond för att min mage hade växt så mycket på kort tid.. Det i sin tur ledde till att jag fick en tid hos Spec-MVC för ett tillväxt-ultraljud.. Och den tiden var då idag..


Jaha, vad ska man säga.. Herrn i magen är ju större än föväntat, dock inte så mycket, ca 17%.. Den förväntade vikten idag skulle vara 2500 gr, och han väger nästan 3 kg.. Men huvudet är normalstort, tack och lov.. Nu vill jag inte ha ngn jätteskjuts uppåt i hans vikt, för om vi utgår från idag och en normal viktökning på 250-300 gr/vecka, så kommer han i fullgången tid väga 4200-4500 kg.. Går jag sen över tiden, då mina vänner, kommer jag få panik..

Av själva ultraljudet såg man inte så mycket.. Allt var ju så stort, så det gick liksom inte riktigt att urskilja en bebis.. Men jag fick iallafall se hur han låg å tränade sina andningsrörelser.. Mullinutt-Melvin..


Men nu ska jag inte tänka mer på det, utan går jag över tiden så får jag ta upp den diskussionen då.. Och förresten så behövs inte det, för jag har bestämt att jag inte ska gå över tiden  ..

Ovido - Quiz & Flashcards