Alla inlägg under januari 2010

Av Sara - 31 januari 2010 09:43

Var till läkaren i fredags, och han sjukskrev mig 2 veckor till.. Dessutom så fick jag åka in akut på eftermiddagen till gyn för att mina sammandragningar som jag haft snart 1 vecka blev värre.. Bebisen mådde bra, och visade inga tecken på att vilja komma ut.. Den låg så sött där inne med underbenen korsade   . Även den läkaren sjukskrev mig 1 vecka för förvärkar, och talade också om att jag nog skulle fundera över huruvida jag verkligen skulle jobba heltid på akuten eller inte.. Hon tyckte att det bästa vore en sjukskrivning på 50% under ngr veckor..

Har iallafall tagit det lugnt, och sammandragningarna har blivit bättre.. Var ner på stan en sväng igår i ett nödläge, och det gick inte fort för mig att ta mig fram.. Men vad gör väl det, jag är ju sjukskriven så jag har inte bråttom   .

Av Sara - 28 januari 2010 02:26

Kom på att jag inte lagt upp nån bild på magen på länge.. Den har ju växt lite :).. Bilden togs igår i v21, fattar inte själv att jag snart "bara" har 18 veckor kvar.. Var förbi Barnens Hus och köpte ett babyskydd igår, då jag såg att de hade extrapris på en modell.. Så nu är även det inhandlat.. Nu är det mest bara en massa småsaker, och sen det bästa av allt; kläder..


Har sagt att köpa kläder ska jag göra ordentligt när jag vet vad det är för kön, vilket jag ju förhoppningsvis får veta i mars.. Men jag tror att det är en kille, ngt annat skulle förvåna mig.. Det är klart att lite kläder har jag köpt, bland annat har jag köpt dom kläder som bebisen ska få åka hem i från BB.. Har ju som tradition att bebisen får ett par speciella "åka hem-kläder", som sedan sparas.. Å för den här bebisen blir det Lundmyr of Sweden.. Så himla söta och fina.. Ska

Sen fattar jag inte heller att jag har börjat med att vakna varje natt.. Runt 2-3 på natten så vaknar jag och är superpigg, så då är det bara till att gå upp.. Sen är jag vaken ett tag, och somnar om utan problem.. Kroppen är bra lustig..


  

Av Sara - 27 januari 2010 07:51

Har varit en del vändor fram och tillbaka med den blivande pappan, vändor som oftast slutat med att vi är irriterade på varandra.. Förra måndagen fick jag nog, eller rättare sagt min kropp.. Jag har en längre tid försökt att bita ihop, och sköta mitt jobb.. Men det som hänt blev nog helt enkelt för mycket för mig.. Jag bröt ihop totalt efter 4 timmar jobbet.. Så min kollega skickade hem mig, jag pratade med min chef en sväng innan för att förklara hela historien, så dom är väl medvetna om hur jag mår..

Har nu börjat gå hos psykolog via MVC 1 gång/vecka, och ska träffa henne imorron igen för andra gången.. Är sjukskriven för stress och krisreaktion, och på fredag är det dags att träffa läkare för att se hur vi ska gå vidare..

Försöker just nu att bara vara och ta det lugnt, och ta saker i min egen takt.. Har börjat få sammandragningar, svårt att veta om de är orsakade av allt runt omkring eller om det hade varit ändå.. Det var lite om hur jag har det just nu..
 
Med bebisen verkar iallafall allt vara bra.. Den sparkar och har sig, så jag blir alldeles full i skratt.. Ser framemot när det är dags för besök i Sthlm i mars, eftersom jag då verkligen får se hur den ser ut, men framförallt för att jag får veta om det är en Melvin eller Tindra-Li..
Av Sara - 22 januari 2010 07:23

är nådd.. Nämligen HALVTID!! Dessutom fick jag besked igår om att min arbetsgivare inte kan omplacera mig till andra arbetsuppgifter, så nu ska jag skicka in papper för att ansöka om havandeskapspenning.. Så om allt går som det ska så slutar jag jobba 10 april, sen tar jag ut semester 5 veckor från slutet av maj, och därefter så börjar jag plocka föräldrapenning..

Av Sara - 17 januari 2010 11:45

Imorse kl 5 så kände jag sparkar för första gången.. Det var absolut ingen tvekan om att det var just det..


Det roliga är att jag bara en liten stund innan hade avslutat ett samtal med pappan till bebisen.. Ett samtal som helt gick käpprätt, eller det hade det redan gjort tidigare under natten.. Fick höra diverse mindre trevliga saker, vilket gjorde att min bägare rann över.. Nu är det nog, och nu har jag verkligen markerat att han gått över gränsen för vad jag tolererar..


Men all min ilska och irritation försvann på ett ögonblick när jag kände bebisen kontakt med mig.. Lill*n, det här kommer bli så bra i slutänden..

Av Sara - 4 januari 2010 09:14

fick jag se idag.. Kickade på rätt bra i magen, men jag kände ju som vanligt ingenting :).. Allt såg iallafall bra ut, och den lill* är beräknad att komma den 10 juni..

Skapa flashcards