Alla inlägg under oktober 2006

Av Sara - 30 oktober 2006 07:45

Idag blir det en liten nöjesresa för mig, C och F.. Jag vann ju biljetter till Nickelodeon Kids Choice Awards, och ikväll går det av stapeln.. Vi tar tåget till Stockholm, strosar runt lite i affärer, äter på McDonalds och sen åker vi till Annexet, och är där mellan 17-20,00.. Det skulle tydligen vara lite jippon före å sen börjar själva galan 18,30.. Tjejerna tycker det här ska bli jätteskoj, och det går rykten om att Carola ska uppträda.. Hemma kommer vi att vara vid 22,30 igen, så det blir en lång dag...

11 veckor kvar till examen!!

Av Sara - 29 oktober 2006 14:29

på min familj.. Pripps finns ju redan förevigad på bloggen, men jag kom på att jag nog inte visat hur resten av min älskade familj ser ut.. Så här kommer lite kort på C, F, Wilma, M och barnen tillsammans. Tyvärr har A inte tagit kort på dagis än, därav samlingskortet på barnen så att ni även får se honom..

Av Sara - 28 oktober 2006 19:35

I skrivande stund visar termometern på -1,4 grader.. Gud, det är nog sant att det blir vinter i år igen.. Jag gör vad som helst för att slippa det.. Lovar att sluta röka, sluta bruka alkohol, börja gå i kyrkan på söndagar, sluta svära, bara ha bibeln på nattduksbordet och inte en massa deckare.. Bara det inte blir vinter.. Jo men se på tusan.. Kanske är det någon där uppe som lyssnar på mig.. Genast sjönk temperaturen till -1,2.. Det här går ju fina fisken..

Av Sara - 25 oktober 2006 20:54

Igår var jag sjuksköterska och idag var jag student.. Här svänger det om vartannat.. Känns lite konstigt att hela tiden ställa om sig, beroende på om jag jobbar eller om jag har praktik.. Idag var iallafall sista dagen på min praktik inom primärvården, dvs vårdcentral. Fick väl godkänd som slutbetyg, och jag kan inte vara mer än nöjd med det..
F har varit iväg på sin första akupunkturbehandling idag.. Det hade gått bra, och hon som var så skeptisk från början kan nu tänka sig att gå hela behandlingen på 8 ggr.. 1 gång/vecka är det tänkt, så det är 7 ggr kvar för henne..
Nej, nu ska jag ta och mumsa lite godis och slänga mig över min helt underbart spännande bok..

Av Sara - 24 oktober 2006 18:56

har jag nu jobbat och jag trivs jättebra.. Måste säga att det är en oroligt bra personal på avdelningen, och man känner sig direkt som en i gänget.. Men jösses, vad trött jag är efter alla intryck.. Det tar ju ändå ett tag innan man acklimatiserat sig på plats...

Av Sara - 23 oktober 2006 09:07

Idag är min första dag som sjuksköterska.. Ska börja min upplärning på en avdelning på Centrallasarettet här i Västerås.. En skrämmande, men samtidigt en härlig känsla.. Hur kommer jag klara av att vara som sjuksköterska?12 veckor kvar till examen!!!

Av Sara - 22 oktober 2006 18:39

Igår kom jag på den briljanta idéen om att jag o F skulle ut i skogen idag för att plocka svamp.. Imorse hade hela familjen engagerats i min idé, så efter att ha gjort matsäck, packat in korg, barn och hund i bilen så gav vi oss iväg..
2,5 timme senare hade vi 10 l trattisar (ok, nån liter vanliga kantareller också).. Sen var det bara hem och rensa, och jösses vilken tid det tar.. Varför finns det inte svamp i skogen som är självrensande?

Av Sara - 21 oktober 2006 18:57

Åker till Gävle om 2 veckor för att hälsa på AnnaH som jag lärt känna via en mailinglista.. Har träffat henne en gång tidigare, för 2 år sen.. Så håll er undan Gävle-bor, för nu blir det fart i stan..

Skapa flashcards