Alla inlägg under december 2009

Av Sara - 21 december 2009 22:14

Nu börjar det bli lite drygt att hela tiden få kommentarer om hur stor mage jag har.. Varje dag får jag frågan om det verkligen bara är en som ligger där i.. Snart kommer jag börja svara att dom tror att det är 3, men att jag ska på fler ultraljud för att säkerställa det.

Jag vet att jag har en kula som syns ordentligt, kanske mer än vad som är brukligt i v 16.. Men måste alla hela tiden kommentera det? Att mina vänner och familj gör det bekommer mig inte, men när alla som ser mig först frågar när jag ska ha och sen frågar om det verkligen bara är en, då blir det drygt..


Det andra som jag verkligen retar upp mig på är frågan om jag själv tänkt befolka jorden, eller om jag var borta från den skolan den dagen dom pratade om preventivmedel.. Men vad fan har andra att göra med hur många barn jag väljer att ha? Måste alla människor ligga inom ramen för det "normala", dvs 2 barn och dessutom en av var kön.. Får börja klura på nån spydig kommentar..

Av Sara - 7 december 2009 07:09

Igår träffade jag bebisens pappa, första gången efter allt som varit. Var väldigt nervös innan, eftersom jag inte visste hur jag skulle reagera.. Men det gick bra, och vi hade faktiskt trevligt, och kunde skratta ihop.. Han tyckte dock att det var lite jobbigt att se mig gravid, och att det blev som det blev, men det är helt o hållet hans fel, inte mitt..


Men jag har lämnat det som hände bakom mig, och ser framåt istället.. Han tackade för ultraljudsbilderna han fått, och sa att han ville vara med på tåget. Förklarade att jag har aldrig nekat honom sitt eget barn, utan tvärtom försökt få honom delaktig genom att meddela honom vad som hände hos Bm samt skickat ultraljudsbilder till honom.. Förklarade också att det hela handlar om att barnet har rätt till sin pappa.. Han och jag har inte egentligen ngr rättigheter i det här, utan allt handlar om barnets rättigheter..


Vi får se vad som händer i framtiden, och hur mycket han kommer visa intresse över att vara med på tåget.. Han lämnade iallafall ett önskemål om att få vara med på ultraljudet, men det är ju ngr veckor kvar dit så det kan hända mycket fram tillsdess..

Av Sara - 3 december 2009 11:09

Den där karln som jag ska ha ett barn tillsammans med slutar aldrig förvåna mig.. Kom en förfrågan idag om att ta en julfika ihop, sitta ner och prata.. Kan ju bli spännande att se vad han har att prata om.. Har iallafall sagt att minsta tecken på otrevlighet från honom, innebär att jag reser mig upp och går därifrån.. Så vi har bestämt att vi ska träffas på söndag.. Å jag tänker bara ta en fika nere på stan, ingen annanstans..

Skapa flashcards