Alla inlägg under oktober 2008

Av Sara - 29 oktober 2008 16:24

Och så fick jag precis ett telefonsamtal från chefen på stora akutmottagningen som vill träffa mig på fredag för en anställningsintervju. Visserligen är det inom landstinget, vilket innebär en fortsatt dålig lön (då lönen inte ändras när man byter arbetsplats inom landstinget), men å andra sidan ett väldigt intressant och varierande arbete.. Nu leder ju inte en intervju per automatik till en anställning, men det känns iallafall bra att vara intressant nog att bli kallad för intervju..

Av Sara - 29 oktober 2008 11:08

Har precis fått reda på att jag är en av två som gått vidare i rekryteringsprocessen till ett ungdomshem en bit härifrån. Så nu ska jag få träffa övriga arbetsgruppen, och det är sedan dom som tar det slutgiltiga beslutet. Är otroligt glad över att ha kommit så här långt, och jag ska "kämpa" in i det sista..

Av Sara - 28 oktober 2008 19:42

Oj, vad ledig jag fick vara under den här veckan.. Blev inringd idag, då det var brist på sköterskor.. Visserligen kostade det landstinget en del pengar att ta in mig idag, närmare bestämt 2000:-.. Kanske inga stora summor för landstinget, men med tanke på att jag gått in flera timmar den här månaden så ska landstinget totalt betala mig 6600:- nästa månad utöver min vanliga lön.. Och betänk då att detta bara är för mig.. Inom landstinget finns det garanterat en hel del sköterskor som behöver gå in och ta extra turer pga personalbrist.. Tänk vilka kostnader det gör för landstinget.. Och så gnäller de över att de inte har pengar att höja våra löner.. Utan högre löner så vill ingen jobba åt landstinget, vilket gör att det fortsätter att vara personalbrist, de som finns att tillgå får gå in extra och kosta en massa osv..


En liten utsvävning så här på tisdags kvällen..

Av Sara - 25 oktober 2008 22:44

Å nu var även den musen död.. Ibland går det fort..

Av Sara - 25 oktober 2008 22:16

Idag har jag haft en riktig slappdag.. Visserligen åkte jag och M in till Ica Maxi för att storhandla, men sen har det mesta gått i slapphetens tecken..

På ICA Maxi så köpte jag Sex and the city - the movie så när vi kom hem, och M tog med sig barnen för att bada så slängde jag mig i soffan med täcke, kudde och sen bara låg jag där i 2,5 timme och njöt av tystnad och en bra film..


Sen när det var dags för kvällsmat så tog vi beslutet att åka in till stan och gå på kinarestaurang, och väl hemma så la jag mig på soffan igen, och somnade en liten stund..


Imorron ska vi köra hem barnen till mina föräldrar för några dagar.. Får se när de kommer hem igen, men det blir troligen senast fredag, eftersom både C och F är bjudna på halloween-fester..


Och btw, vi har en ny mus i vårat hus.. Helt plötsligt så hör jag det där förbannade tassandet, så det blev bara för M att ladda fällan igen..

Av Sara - 24 oktober 2008 19:06

så fick vi tag på den mus som sprungit omkring i huset.. När M tittade till råttfällan idag, så satt musen fast där.. HAHAHAHA!!!


För övrigt så har jag precis påbörjat en 7 dagars ledighet, som jag känner är välbehövlig.. Snacka om skönt det känns.. Å det bästa är att sen jobbar jag bara 2 dagar, och sen ska jag vara nere på Vårdförbundet en hel dag, och få se vad de pysslar med där.. Därefter är det jobb i 3 dagar, för att sen vara ledig i 4 dagar till..

Av Sara - 22 oktober 2008 13:13

Det börjar närma sig service på vår bil, och den service som står på tur är en ganska omfattande service där man ska byta ut halva bilen.. Nåja, en viss överdrift la jag in nu.. Jag ringde till Arver och de skulle ha 13.000:- för servicen.. Sen ringde jag till en annan bilverkstad och de skulle ha 8000:- för exakt samma service.. Glöm att jag lämnar in bilen till Arver fler gånger..

Av Sara - 22 oktober 2008 11:28

Igår kom då beskedet om att min fd jobbarkompis fick en liten pojke.. Å, vad roligt det ska bli att få åka o shoppa bebiskläder.. Men fy tusan, vad jobbigt det var natten mellan måndag och tisdag.. Sov ju knappt en blund, vaknade titt som tätt och när jag väl lyckades sova så var det i ngn form av halvdvala.. Hur ska jag inte bli när mina egna barn ska ha barn?


Sitter som vanligt och klurar med min hemtenta, men nu börjar den på att närma sig ett slut.. Ska visserligen inte vara inne förrän om 6 veckor, men jag är ju sån att jag vill arbeta bort det som kan göras..


Dessutom ska jag jobba inatt, och på köpet ha en student med mig.. Kan bli trevligt med lite sällskap, även om jag har skötare på plats också.. Ska väl försöka att lägga mig en stund på eftermiddan så att jag orkar vara vaken hela natten..

Ovido - Quiz & Flashcards