Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Sara - 19 maj 2010 06:32

bara i drömmarnas värld.. Grrr.. Men snart är det dags på riktigt.. På fredag räknas Melvin som fullgången, så det kan faktiskt ske precis när som helst.. Det är den här tiden som är mysigast på sätt å vis, just att det faktiskt precis när som helst kan sätta igång.. Alla går på helspänn, och bara väntar på minsta tecken  ..


Var till Bm i måndags för extra koll av mitt blodtryck, och det har sjunkit ytterligare, även om undertrycket ligger precis på gränsen för vad som anses vara normalt.. Då hade jag 130/90, så på fredag är det dags att kolla igen..


Fick även ett erbjudande igår som jag inte kunde motstå.. Ogräsrensning.. Jag måste vara helt sjuk i huvudet, men det finns nog inget som jag tycker är sååå rogivande som att rensa ogräs.. Drog av ett jordgubbsland, variant mindre visserligen, samt rensade bort en massa maskrosor som kommit upp mellan stenplattor.. Å det bästa av allt, det fortsätter idag, för det ser ju ut att bli uteväder iallafall.. Fast jag märker ju att jag inte är ett dugg smidig, så det tar ju lite tid.. Men det är iallafall ett trevligt tidsfördriv, tycker jag..


Sen drabbades F av ngt konstigt igår.. I måndags klagade hon över huvudvärk när hon kom hem från skolan, men som sen gick över.. Å igår när hon kom hem från skolan så såg hon ut som 7 svåra år.. Ont i huvudet var allt hon sa, och sen gick hon och la sig och sov i 1,5 timme tills jag väckte henne, då det var tänkt att vi skulle iväg på utvecklingssamtal.. Det jag väckte var inte den F som gick och la sig efter skolan, utan en tjej som var totalt borta.. Hon hade inte koll på nånting, ljuskänslig, svår huvudvärk och var riktigt risig.. Med tanke på det yrke jag har så kom tanken direkt på hjärnhinneinflammation, speciellt eftersom hon varit förkyld för 1 vecka sen, men hon nekade till nackstelhet..  Fick hjälpa henne av med kläder, för jag insåg att den tjejen skulle bli liggande resterande del av dygnet.. Då känner jag hur kokhet hon är, 40 graders feber.. I med Alvedon och Ipren, en kall handduk på huvudet, och sen bara ett påslakan över sig.. Isglass, vatten och läsk fick jag tjata i henne, och runt 19 så började hon må bättre.. Hon har istortsett sovit sen kl 15 igår eftermiddag, men korta avbrott för toabesök, dryck osv.. Så vi får se hur hon mår idag när hon vaknar, min lilla skruttjej..

Ovido - Quiz & Flashcards