Alla inlägg under januari 2008

Av Sara - 30 januari 2008 20:13

Jag är sååå trött på kvällarna numer att jag knappt orkar lägga mig.. Mycket vet jag beror på att M är borta även den här veckan, och att jag därför måste sköta markservicen helt själv.. Sen är det varvat med skola och jobb, men imorron är sista skoldagen för den här veckan, och sen är jag faktiskt ledig från både skola och jobb i 4 dgr.. Ska bli sååå skönt..

Även om det är otroligt intressant i skolan (nåja, kanske inte riktigt allt, men nu börjar det bli intressant), så tar det på krafterna.. Är man dessutom inte van vid att sitta still i 7 timmar, så blir det ännu värre..


På fredag ska vi skriva under köpebrevet och sen få nycklarna till VÅRAT hus.. Herregud.. Det känns som nyligen vi var på visningen, trots att det är 3 månader sen.. Sen blir det ju LITE saker som kommer hända, och sen är det inflyttningsfest i slutet av mars..

Av Sara - 24 januari 2008 19:09

har jag varit den här veckan.. Nåja, inte ensamstående på riktigt, men jag har iallafall varit helt själv med barnen.. M har varit på utbildning, och åkte i måndags morse.. Han kommer hem imorron, och han är efterlängtad kan jag säga.. Dels för att jag saknar honom som person och som min man .. Men även för att det ska bli skönt att få hjälp hemma..

Här har dagarna gått i ett hela tiden.. Hämta barn på fritids, jobba, skolan, skoluppgifter, laga mat, gå ut med hund, tvätta, städa osv osv osv.. Jag är helt sopslut, och skulle behöva minst 1 vecka att återhämta mig känns det som.. Som tur är så har jag F som hjälper till med mängder av saker.. Hon ser till så att syskonen kommer till skolan, och har även ställt upp och hämtat de flera ggr den här veckan..

En annan sak som är konstig är att barnen är otroligt lugna.. Det har inte varit särskilt mycket tjafs den här veckan.. Kan det vara så att de har vett att förstå att deras mamma har det jobbigt nog ändå med allt som är runt omkring? Tja, kanske..


BTW.. Imorron är det 1 vecka kvar tills vi får nycklarna till huset.. Men vi börjar ju inte flytta förrän i början av mars av olika anledningar som jag inte ska skriva här.. Lite privatliv vill jag ha, men ni som känner mig vet vad jag menar och syftar på..

Av Sara - 24 januari 2008 07:58

Så ska då första skoluppgiften lämnas in. Har läst en avhandling om barnmorskans yrkesutveckling, och så skulle vi skriva ner vad vi tyckte var den viktigaste kunskapen när det gäller utvecklandet av barnmorskeprofessionen.. Sånt här avskyr jag, men jag inser ju att det ingår att veta barnmorkeyrkets historia och hur det blev en profession..


Vi har haft besök av en barnmorska från förlossningen som har berättat om hur det är att jobba där, och idag kommer det barnmorskor från BB, MHV, gyn och ungdomsmottagningen för att berätta hur de har det på sina arbetsplatser.. Det ska bli oerhört intressant att få höra.. Eftersom jag jobbat på förlossningen så visste jag ju hur barnmorskans yrke är där..


På eftermiddagen ska vi arbeta i grupper om ämnet etik.. Vi ska få ett scenario som vi ska diskutera ur den etiska aspekten, och det ska bli intressant att se vad de andra i gruppen tycker..


Och sen är skolan slut för den här veckan..

Av Sara - 21 januari 2008 16:00

Så har då skolan börjat för min del.. Var på upprop idag, så imorron är första riktiga skoldagen.. Det är med ångest och längtan jag ser framemot det här.. Det känns helt ofattbart att jag om 1,5 år (vilket är väldigt kort tid) är barnmorska..

Av Sara - 21 januari 2008 06:59

  • Hur mycket tittar du på TV?

Jag tittar inte särskilt mycket på TV, utan det blir när jag går och lägger mig, eftersom våran TV i sovrummet står på.. Max kanske jag tittar på TV 1 timme/dag.. 


  • Vilken kategori av TV-program föredrar du att titta på?

Jag älskar dokumentärer samt sjukhusserier 


  • Finns det något du följer du slaviskt?

Nej, tidigare var det Cityakuten, men det missar jag hela tiden bara 


  • När och varför stänger du av TV´n?

Stänger av TV´n på morronen när jag vaknar 


  • Skulle du kunna leva utan TV, varför/varför inte?

Nej, det skulle jag inte. Trots att jag tittar väldigt lite så vill jag ha möjlighet att se ett program när jag vill. Sen använder vi vår TV i vardagsrummet mycket till tv-spel

Av Sara - 19 januari 2008 12:40

Idag ska F´s 10-års fest gå av stapeln.. Kalas är ju förbjudet att säga här hemma.. Vi har klurat på ett tema, och kom till slut fram till att det blir en laga-middag-fest..


Hon har bjudit hem de tjejer i klassen som hon umgås mest med, och de ska laga sina egna pizzor ikväll.. Har köpt olika grejer att ha på, så det ska förhoppningsvis finnas ngt som passar alla.. Jag ska bara hjälpa till och göra pizzadegen så att den är klar till kl 17 när tjejerna kommer.. Resten får de fixa själva, med visst överseende av mig..


Till efterrätt får de välja mellan ugnsbananer med mjölkchoklad i eller päronhalvor med After Eight och sen vaniljglass till det de valt.. När vi ändå var på ICA Maxi och storhandlade för evenemanget så hittade F en film som hon ville se tillsammans med tjejerna ikväll, så då köpte vi ostbågar, chips och godis också..

Av Sara - 18 januari 2008 05:48

När fyller du år?

I juli

Hur gammal kommer du att bli nästa gång du fyller år?

33 år

Hur brukar du fira din födelsedag?

Inget särskilt när det är en vanlig födelsedag.. Mina föräldrar kommer över och mina svärföräldrar.. Äter lite tårta och fikar.. Däremot såg det ju annorlunda ut när jag fyllde 30 år..

Önskar du dig något speciellt i födelsedagspresent?

Eftersom vi snart har tillträde till vårat hus så önskar jag mig presentkort på IKEA, Silvan.. Alla butiker som har med hem, bygg och inredning att göra.. 


Kommer du ihåg något som du fick på din förra födelsedag?

En ny cykel, svart porslin.. Sen kommer jag inte ihåg mer..

Av Sara - 14 januari 2008 18:58

Har blivit utmanad av Hannah


Här är reglerna:

Länka till den som utmanat dig.

Berätta 7 sanningar om dig själv.

Berätta 7  lögner om dig själv

Utmana 4 personer i slutet av ditt inlägg.

Lämna ett meddelande till dom fyra du utmanar.


* Mina 7 Sanningar

1) Jag älskar att äta kyckling i alla former

2) Jag är en dyrkare av cola light

3) Jag ska sluta röka om 1 vecka

4) Jag har en tendens att bli barnsligt tjurig

5) Jag säger ifrån om jag tycker att något är fel

6) Jag åker aldrig karuseller pga att jag lätt blir illamående

7) Jag värdera ärlighet väldigt högt


* Mina 7 Lögner

1) Jag älskar snö och vinter

2) Jag gör saker i sista stund

3) Jag älskar när det åskar

4) Jag ska inte vara med i TV

5) Jag älskar mörk choklad

6) Jag har nyligen tvättat mina fönster

7) Jag är en älskare av oreda


* Jag utmanar: Jessica, Marie, Kajsa, Anna H.

Skapa flashcards