Alla inlägg under april 2007

Av Sara - 27 april 2007 20:48

Idag har varit en sån där underbart skön dag.. Visserligen har jag ju haft en snorig C hemma, men det har inte varit ngr problem alls..


Var iväg och lämnade A på dagis, tog en liten promenad förbi ett hus som är till salu, gick till Apoteket och köpte fästingmedel till Wilma och sen hem och småmös.. Tillbaka och hämtade A som hade ätit mat i skolan, och stannade till på bibblan på vägen hem. Lånade med 5 nyss-börjat-läsa-böcker till C och 3 av de har hon redan läst ut. Hon och jag satt ute i solen med varsin bok, medans A roade sig med annat. F kom hem från skolan och var hemma i 2 timmar innan hon och en klasskompis cyklade hem till en annan klasskompis.


Sen kom M hem, och grillen tändes.. Småpratade lite med olika grannar och hade det bara allmänt bra. Pratade i telefon med mamma och checkade av inför morrondan.. Jag o M ska på bio och sen gå ut och äta, men han vet inte om det.. Så mamma kommer hit och är barnvakt..


F och C sover hos en klasskompis till F inatt, så nu är det bara 1 barn hemma.. Oj, så lugnt det är..

Av Sara - 27 april 2007 06:10

Igår var vi då på husvisning, och det var inget för oss.. Det fanns tecken på fuktskador i källaren enl besiktning som mäklaren gjort, och det känns inte alls särskilt intressant då att bo där.. Det stod också att källaren hade en lukt som köparen råddes att ta reda på vart den kom ifrån.. Hmmm!!!

Så nu är det husvisning på söndag igen på ett annat hus, samt att vi ska på en annan husvisning om 2 veckor.. Vi har ju ingen större brådska med att köpa hus.. Trivs ju bra här där vi bor, även om vi vill ha vårat eget hus..


Är hemma med C idag och vabbar.. Hon är kanonförkyld, så jag tog på mig att vara hemma idag.. Tur att det ska bli fint väder så jag kan sitta ute i solen och läsa.. A får gå en kortis till dagis.. De ska nämligen gå till skolan och äta mat där inför förskoleklass-starten..

Av Sara - 26 april 2007 05:18

Ikväll är det dags för första visningen utav ett av de hus vi är intresserade av.. Till den visningen ikväll har 3 familjer anmält sig intresserade förutom vi, och till den på lördag är det än så länge 1 familj och så vi som ska gå.. Hoppas verkligen att det inte kommer fler på visningarna *ler*


Annars är väl allt bra.. A har varit lite besvärlig på dagis och lärt småtjejer att svära, men det har blivit bättre efter diverse straff från vår sida.. Men sen igår var det dags igen, och dessutom spottade han på sin bästa dagiskompis. Så nu är vi tillbaka på ruta noll igen, och med ytterligare lite hårdare straff.. Igår fick han gå till pappersinsamlingen med alla sina Monster-kort och kasta de.. Vi låter säkert som jättehemska föräldrar, men vi har provat med att först bara prata, sen prata i kombination med inte få gå ut och leka, inte cykla, inte få lördagsgodis.. Och som sagt, det hjälpte inte så då blir det lite tuffare den här gången..


Igår fick jag frispel på jobbet.. Att komma en eftermiddag och ta över saker och ting som är halvgjorda eller inte gjorda alls, kan få mig att gå upp i atomer.. Jösses, vad jag muttrade igår.. Patienter har inte blivit utskrivna från datorn, dropp har inte blivit satta, mediciner är inte delade osv osv osv. Det är rätt irriterande.. Dessutom ska jag hoppa på en läkarkandidat idag och säga honom både det ena och det andra...

Av Sara - 21 april 2007 07:18

Nu har vi varit till banken och fått lånelöfte, så nu ska här letas hus.. Ska på 2 visningar nästa helg.. Det här ska verkligen bli superskoj..

Vi har satt en maxgräns själva för vad vi är villiga att ge för ett hus, och det är 1,8 miljoner. Mer vill inte jag betala för ett hus-. Det vi ska titta på i helgen ligger på 1,5 och 1,6 miljoner..


Idag sitter vi och betalar 8800:-/mån för hyra och uppvärmning.. 8800:- till ingenting.. Ett hus är iallafall en investering..

Annars är det jobbhelg igen.. Och eftersom vi jobbar kväll så blir det pizzabeställning.. MUMS!!!

Av Sara - 18 april 2007 19:52

Jobbade halvdag idag och for sen iväg på brandutbildning.. Så nu kan jag släcka bränder på jobbet.. Var oerhört intressant, och dessutom en stilig brandman.. Vi fick öva på att använda brandsläckare samt att släcka en brinnande docka med brandfilt..


Imorron är det dags för en till utbildning, fast då hela dagen.. Ska till Stockholm och gå en hot- och våld utbildning tillsammans med en skötare.. Det ska bli superintressant..


Och på fredag är det dags att gå till banken för att diskutera huslån och hur vi ska lägga upp ett sånt på bästa sätt...

Av Sara - 16 april 2007 10:09

Har fått följande frågor från Tjejsnack


·Chips eller godis? Godis


·Absouta favoritgodiset? Ferraribilar


·Lösgodis eller påse? Lösgodis


·Lakrits, sött, salt eller syrligt? Sött


·Favoritsnackset? Jordnötsringar

Av Sara - 16 april 2007 07:24

Vi var ju på husvisning igår.. Vi står lite i valet och kvalet, men det här huset har vi tänkt att ge max 400,000:- för (utpris 875,000:- men det har varit ute ngr veckor och inget bud än), men att vi isåfall lånar upp till 1 000 000 för att kunna renovera det.. Det behövs bla omdräneras, och det är ju inte billigt.. Sen är det ju 70-talsstil, och jag vill inte bo så i framtiden.. Huset har ett genomgående renoveringsbehov. Som tur är så har vi nära och kära som är kunniga.. En är rörmokare, en är målare, en är elektriker.. Så vi kan komma billigare undan.. Jag skulle nog vilja gå på en ny visning.. Och sen ta med M´s och mina föräldrar så de får säga vad de tror... Vi kan ju ingenting om hus..

Av Sara - 15 april 2007 13:18

Lika underbart väder som igår.. Helt underbart, även om jag är trött efter morronens huvudvärk orsakad av för mycket sol igår och för lite vätska.. Fick ta en migräntablett, så nu är jag mer trött än har ont..


Ska på husvisning idag kl 15.. Ett renoveringsobjekt, men det känns helt okej, eftersom jag då inte behöver ha ångest över att jag gör om huset som jag vill ha det..Utgångspriset är 875,000:- men det har legat ute ngr veckor utan budgivning, så om vi fastnar för det och det har potential så har vi tänkt lägga bud på 500,000:-. Isåfall tar vi lån på 1 000 000:- så vi kan renovera och åtgärda det som är mest akut.. Men som sagt, vi får se hur det känns när vi är där.. Känner ingen större panik med att hitta ett hus...

Skapa flashcards