Alla inlägg under juli 2007

Av Sara - 22 juli 2007 08:49

Idag är det dags att fira mig, även fast jag fyller år först imorron.. Men eftersom jag jobbar då, så blir det firande idag..


Blev väckt av alla 3 barnen som kom med frukost på sängen.. Sen blev det presenter.. Sen tidigare har jag ju fått min torkvinda samt en solsäng (inte för att den har blivit så mycket använd direkt).. Och nu fick jag en brandsläckare och Stieg Larssons andra bok..



Så nu kommer mina föräldrar idag någongång vid lunch... Och för en gångs skull är jag ledig.. Men nu är det 9 arbetsdgr i ett sträck som kommer.. Så nästa onsdag är jag ledig nästa gång..

Av Sara - 19 juli 2007 17:04

Jag börjar misstänka att min kropp, sakta men säkert, börjar säga ifrån.. På jobbet är vi nästan alltid underbemannade, vilket idag resulterade att jag inte hann äta frukost, och inte besökte toaletten förrän kl 14,00.. Folk sliter och drar i en.. Idag pratade jag i telefon, samtidigt som jag dokumenterade på en annan patient samt försökte höra vad en läkare sa till mig i andra örat.. Att säga ifrån hjälper inte alls, utom för stunden möjligen..

Anledningen till min misstanke är att jag är sååå trött (somnade igår vid 19 och blev väckt av väckarklockan 5,30 imorse), hjärtklappning, magkatarr, lättirriterad samt yrsel..


Men jag KAN INTE sjukskriva mig.. Det finns ingen personal att sätta in, och då sätter jag de andra kollegorna i skiten och de får det ännu tyngre att jobba..


Det är bara att bita ihop, och tänka på att semestern är om 5 veckor..

Av Sara - 18 juli 2007 17:35

Imorse var det dags för A och C att åter gå tillbaka till dagis resp fritids.. För C´s del var det ingen skillnad, men däremot för A..


Hans vanliga dagis har nämligen sommarstängt nu, så han ska få vara 2 veckor på ett helt nytt dagis fram tills det är dags för honom att börja på fritids.. Förstod redan från början hur det skulle bli, eftersom A är väldigt känslig för förändringar och han är också blyg av sig, särskilt i en ny miljö..


Nåväl, vi åkte till det nya dagiset imorse kl 6,30 och när jag skulle lämna honom där så storgrät han och verkligen klamrade sig fast vid mig.. Inte en fröken som han kände igen, och inga barn heller.. Fy fasiken, så jag kände mig när jag fick bända loss honom från min kropp för att åka iväg och jobba.. När jag klev utanför dörren så kom tårarna.. Ringde hulkandes till M och talade om vilken skit till morsa jag var som tvingade min son att vara på ett helt okänt dagis.. Bestämde mig då också för att om A inte ville vara fler dgr på dagis så skulle jag vara hemma och vabba resten av veckan, samt att min mamma skulle ha A nästa vecka, tills fritids tog över där C går.. M ringde till dagis efter 45 min och då var det lugnt, men jag tänkte att jag skulle fråga A själv när jag kom hem från jobbet.. Och vad möts jag av?


"Mamma, det var jättekul på dagis och jag ska leka med Sebastian imorgon".. Snacka om att en sten föll från mitt hjärta.. Sen bad A om ursäkt för att han hade gråtit imorse, men jag förklarade att man får gråta och känna sig rädd, osäker och att det inte är något fel med det, och att även jag känner mig rädd och osäker ibland, även fast jag inte gråter..



Så imorron ska jag jobba och A ska leka med Sebastian...

Av Sara - 15 juli 2007 11:49

Som sagt, det gäller att vara ute i god tid.. Har precis betällt vinterkläder till barnen.. Jackorna från förra vintern kan de fortfarande ha, så det blev skidbyxor som beställdes idag.. Hade ju 30% rabatt fram till början av augusti, så det kändes dumt att inte nappa..



Sen har vi även förbeställt semestern för nästa sommar.. 2 veckor till Turkiet för hela familjen med All Inclusive.. Det kostar rätt rejält, men å andra sidan så behöver vi ju inte tänka på att ha med så mycket fickpengar eftersom all dryck och mat är betald när vi kommer ner.. Blir till att jobba häcken av sig för att ha pengarna, men det gör inget..



Ska snart iväg och jobba kväll.. När jag väl var på plats på jobbet igår så kändes det helt okej faktiskt, även om jag gärna hade stannat hemma 2 veckor till.. Men, det är ju bara 6 veckor kvar till nästa semester..



A har fortfarande feber, men den har sjunkit iallafall.. Ligger nu runt 38 grader, så det blir väl inget dagis för honom imorron.. Funderar på om jag ska vabba hela dagen imorron, eller om jag ska vabba fram tills M kommer hem från jobbet och därmed jobba mellan 15-21.15 Det vore ju det rätta..

Av Sara - 13 juli 2007 18:05

om att få sjukt barn lagom till semestern är slut..


Imorse klagade A över huvudvärk, men det tänkte vi inte ngt nämnvärt över utan han fick Alvedon.. Sen sa han inget mer om det.. Nu på eftermiddan så har han legat och sovit i 1,5 timme, och det ursäktade vi med att han igår var uppe sent.. Men så kramade jag om honom nyss, och ungen är ju kokhet.. Fram med tempen och han har ju 40 graders feber..

Av Sara - 13 juli 2007 01:30

Har suttit ute ikväll och festat tillsammans med "nysingel" grannen.. Tusan, vad roligt vi haft.. Gällde ju att festa till nu den sista dagen innan semestern är slut.. Hoppas på att barnen sover länge imorron.. Med tanke på att de kom i säng vid midnatt så är nog chansen stor..

Av Sara - 12 juli 2007 09:06

Nu är snart semestern slut för min del.. Börjar jobba igen på lördag morgon.. Ska sanningen fram så önskar jag att nåt barn blir förkyld eller nåt i den stilen så att jag får vara hemma och vabba.. Men men, sånt här är livet.. Det har iallafall varit otroligt skönt att få ha semester första gången på länge..



Igår fick jag äntligen min älskade och hett efterlängtade torkvinda.. M och jag åkte in till stan igår och köpte den.. Det var en för tidig födelsedagspresent (fyller år om 11 dgr).. Sen höll vi på ute och fixade med lite olika saker, bla våran syrenhäck.. Det var fint väder hela dagen igår, och senare på kvällen så satt vi tillsammans med en granne och grillade.. Han har precis blivit singel, och han och hans ex turas om att bo i deras lgh.. Så nu ska han bo där tills han får tag på en egen lgh här i byn.. Barnen lekte och hade sig, och sen fick F och C tillsammans med en annan grannes barn för sig att de skulle sova i tält.. Sagt och gjort.. Tält slogs upp, och vad händer strax efter? Jo, det börjar regna.. Men det bekom inte de ett dugg.. Oss bekom det inte heller utan vi satt under grannens parasoll och snackade.. Sen kommer jordens åskmuller, och jag flyger upp som om jag hade eld i baken.. Vi gick in till grannen(medan tjejerna var kvar i tältet), och det var ett snabbt avklarat åskoväder.. Gick hem vid 22-tiden när jag kände att jag började på att bli rätt trött.. M och grannen tog hundarna och gick en kvällspromenad, medan jag såg till att A kom i säng..



Idag är det lite halvkonstigt väder.. Molnigt och soligt om vartannat, men det skulle bli bättre på eftermiddan enl.. SMHI..

Av Sara - 9 juli 2007 21:47

Har sedan kl 18 idag ständigt uppdaterat Studera.nu´s hemsida eftersom jag vill veta om jag kommit in på de kurser jag sökt.. På deras hemsida står följande: Urvalsarbetet har tagit längre tid än beräknat och kommer att vara klart idag, tidigast klockan 18.00 Du kommer då att kunna söka bland utbildningar på Hitta utbildning samt logga in på Dina sidor och se ditt antagningsbesked.



Dessutom fick jag ett mail kl 20.09 där det stod: Du har anmält dig till högskoleutbildning inför hösten 2007 och nu är det första urvalet avslutat. Läs ditt antagningsbesked på studera.nu, Sök utbildning, Dina sidor! Du måste svara på beskedet senast den 27 juli.


Men varför i helvete skicka ut ett mail om att jag kan läsa antagningsbeskedet när sidan sen inte säger annat än det som jag skrev i första stycket.. Fan, vad arg jag är!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards