Alla inlägg den 28 juli 2007

Av Sara - 28 juli 2007 08:28

Idag ska jag ner på stan och ansöka om pass.. Det gäller ju att vara ute i god tid, sa jag redan i april, när jag började tänka på att förnya mitt pass.. Men inte har jag kommit iväg än.. Men nu ska jag åka ner idag.. M lämnar av mig hos polisen när han ska åka till Uppsala för att hämta barn nr 2 & 3. Det börjar ju bli dags när det nu är 28 dgr kvar tills vi åker.. När jag ändå är nere på stan så måste jag kolla efter en ny väska.. Min har gått sönder i dragkedjan och det är inte så kul att gå omkring med en väska som inte går att stänga.. Sen ska jag iväg och jobba, för omväxlings skull *ironin dryper*.. Nu är det 4 arbetsdgr kvar tills jag är ledig.. Har gjort mer än hälften av mitt mastodont-pass.. Här skrev jag precis att eftersom det är helg så är det lugnt, men sen var jag tvungen att sudda ut det, eftersom jag vet hur det kommer bli då.. I övrigt har vi mycket just nu.. Det är sånt tryck på kliniken, och alla avdelningar har fullt.. Och så kommer man då på, att vi tar ngr akutvårdsplatser och lägger in folk där för planerade inläggningar.. HALLÅ!! Planerade inläggningar är inget som är akut, utan det kan lika gärna öppenvården sköta.. Man slutar då aldrig att förvånas..


Igår kväll strax efter kl 20 så kom jag å F på att vi var sugna på McDonalds, så det blev till att åka in till stan och handla mat.. Passade även på då att åka förbi M´s jobb och säga hej till honom, så jag och F satt hos honom och åt våran mat.. Har ju inte sett M i vaket tillstånd sen i söndags förmiddag, eftersom vi jobbat om varandra den här veckan.. Vi har så var sjätte vecka.. Inte kul, men desto roligare när man sen ses.. Träffade på en kollega som stod bakom mig i McDonalds-driven, som skulle iväg och jobba natt.. Vi satt och skrek åt varann i våra bilar, hon med sitt huvud  utanför rutan och jag med mitt.. Vi måste sett rätt roliga ut när vi stod där i drive-kön.. Hon är en rolig liten prick, vilket måste bero på att hon också heter Sara *ler*



I övrigt så kom våra "tonade rutor" till bilen igår.. Beställde de via ett företag som heter Solarplexius. Så nu är M ute och monterar fast de, så får vi se hur resultatet blir.. Har hört både ris och ros om de. Iom att vi har Wilma så känner vi att om vi kan underlätta för henne och värmen i bilen, så gör vi vad vi kan.. Är de helt kass, så har vi iallafall inte lagt ut en förmögenhet på de.. Kostade 1500:- inkl frakten..


Nej, nu ska jag leta reda på mitt gamla pass.. Vi hörs.. Tjingeling!!

Ovido - Quiz & Flashcards