Alla inlägg den 26 juli 2007

Av Sara - 26 juli 2007 15:53

Har gjort ett personlighetstest som verkligen stämmer in på mig..


Du är mycket intresserad av, vad som pågår i din omgivning. Du gillar att prata med andra (nästan oberoende om vad det handlar om) och att vara med, där "det sker".

Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.

Av Sara - 26 juli 2007 05:56

Nu är det intensivt på jobbfronten för mig.. Ska bli superskönt när den här perioden är över och absolut skönt när lönen kommer..

Jag älskar att jobba, men nu känns det tungt.. Men ändå inte så tungt, så att jag funderar på sjukskrivning längre.. Det har lättat lite, även om arbetstyngden är likadan..


Jag kommer totalt att ha varit ledig 5 dgr på en period med 30 arbetspass.. Hade jag inte gått in och jobbat extra så hade jag varit ledig 4 dagar till.. Det känns att kroppen behöver en viss avkopplingstid, och att 24 timmar egentligen är för lite.. Men som sagt, det är mitt eget val att jobba så här mycket.. Egentligen så har vi ingen ekonomisk anledning, eftersom vi inte sitter i skiten när det gäller pengar, men pengar är alltid bra att ha sparade.. (kommer från mig som för bara ngt år sen helt levde enligt mottot att pengar ska spenderas)..



Nåja, strax dags att börja packa ihop för att åka till jobbet.. Jag vann ju 2 Gessle-biljetter, och nu har vi bestämt att istället för att ordna barnvakt för att gå, så går vi hela familjen.. Så nu här på morronen så bokade jag jag 3 biljetter till barnen.. Och eftersom de 2 yngsta går in gratis, så blev det väldigt billigt..


Ha en bra dag, och hoppas att ni får bra väder..

Ovido - Quiz & Flashcards