Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Sara - 8 juli 2007 20:12

har nu gått, och jag hoppas verkligen att min sista vecka kommer att innehålla lite sol iallafall..


Visserligen är det inte av största vikt med sol på semestern, utan det är just känslan av att vara ledig som är bäst.. Men LITE sol kan man få iallafall.. Tydligen hade det varit fint väder här, när vi var neråt i landet.. Ska tydligen finnas solchanser tis-tors, så då ska jag ligga i solsängen och njuta..


Fast å andra sidan ska jag inte klaga.. Drar ju till Turkiet om 1,5 mån och då räknar jag med att det ska bli soligt.. Fast med min otur så har det väl hänt ngt sensationellt på väderfronten så det kanske blir ösregn..

Av Sara - 8 juli 2007 12:13

Har blivit utmanad av Kajsa... 



Nämn något som gjorde dig glad igår: Oj.. Det fanns en hel del som gjorde mig glad igår.. Men jag tror nog att barnens lyckliga ansikten när de badade på Skara Sommarland gjorde mig gladast..


Vad gjorde du kl 08 imorse? Sov


Vad gjorde du för 15 min sedan? Pratade i telefon med min lillasyster


Det sista du sa högt? Va?


Det senaste någon sa till dig: Får jag ta en kexchoklad? (C undrade)


Vad har du druckit idag? Kaffe


Vad var det senaste du åt? En kokostopp


Vad var det senaste du köpte? Ett kort på när C och F åkte Newton på Sommarland


Vad är det för färg på din ytterdörr? Vit


Vad är det för väder hos dig nu? Mulet, regnigt och grått


Godaste glassmaken? Choklad


Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Inte kärlek, men attraktion


Sover du tungt? Ja


Drömmer du mardrömmar? Det händer


Trivs du med ditt jobb? Ja


Favoritklädsel? Klänning och leggings (sommartid), jeans och topp (vintertid)


Favoritlåt just nu? Ingen just nu


Vad ser du om du tittar till höger?  Panelgardin


Vad gör dig glad just nu? Att jag har semester 6 dgr till


Vad ska du göra härnäst? Ingen aning


Höger el vänsterhänt? Höger


Humör just nu? Känner mig ganska neutral i humöret


Favoritgodis?  Ferrari-bilar


Kläder just nu? Svarta tunna byxor, t-shirt


Sommarplaner? Har redan avklarat sommarplan nr 1 (se tidigare inlägg). Kvar återstår nu semesterresan till Turkiet tillsammans med M.


Hur många kuddar sover du med? 4


Spelar du ngt instrument? Nej, inte aktivt. Har dock tidigare spelat blockflöjt, altblockflöjt samt oboe. Kan också spela piano (självlärd)


Morgon eller nattmänniska? Morgonmänniska


Vad är viktigast för dig? Att nära och kära runt omkring mig har det bra


Är du kittlig? Ja, lite grann


Snarkar du? Nej


Stjärntecken? Lejon


Äckligaste insekten? Oj, det är svårt.. Hatar alla insekter, men det är nog fästingar, eller spindlar.. Nej, kan inte välja så jag väljer alla..


Stökigt el välstädat? Mittemellan


Längtar du mest efter just nu? Att lönen ska komma.. Har spenderat alltför mycket pengar på semestern..

Av Sara - 8 juli 2007 08:55

En liten lista på vilka som var barnens favoritkaruseller..


Liseberg

A: Flumeride och Jukebox

C: Lisebergsbanan och Jukebox

F: Flumeride och Jukebox



Skara

A: Gruvbanan

C: Newton

F: Newton



En sammanfattning är att barnen tyckte att Skara Sommarland var roligare än Liseberg (även om Liseberg var superkul), men jag tror att det har att göra med att det var första gången som barnen var på Sommarland.. Liseberg var vi ju ner till förra sommaren också..  Men nu har vi sagt att det inte blir Liseberg på ngr år.. Kände själv att det var inte alls lika roligt som förra året när vi var där.. Man får inte åka för ofta till såna ställen...

Ovido - Quiz & Flashcards