Direktlänk till inlägg 4 juni 2010

Vecka 40 + magbild

Av Sara - 4 juni 2010 08:10

Barnet

Barnet är redo att komma ut vilken sekund som helst, men trots detta kan barnet stanna kvar i 2 veckor till. En graviditet varar allt från 38-42 veckor. Barnet är ca 50-52 cm och väger 3.5-4 kg, och fyller ut hela din mage. Allt är klart.

 

Mamman

Förlossningen närmar sig. Exakt vad som gör att förlossningen startar vet man inte. Det är troligen barnet som sätter i gång den.


När förlossningen väl startar kommer du att förbruka ungefär 500 kalorier i timmen. Det kan vara nästan som ett maratonlopp att föda barn och det är en bra tanke att du skall förbereda dig för ett sådant. Vila mycket, ät bra och lagra kolhydrater så kommer du att orka bättre. Förbered dig väl och kom ihåg att din kropp är skapt för att föda, bara du låter den.

Sov, sov, sov eller vila om du inte kan sova! Du behöver alla krafter. Dessutom kanske du kommer vara vaken i ett dygn kring förlossningen.


  

 
 
Ingen bild

Monica Anderberg

4 juni 2010 21:25

Vilken fin mage! Vilken dag är beräknad förlossning?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 31 augusti 2011 21:12

Har precis anmält mig att testa en ny bilbarnstol, AKTA Graco BeLogic.. För er som också är sugna på att testa den så kan ni gå in på http://smartsontestpilot.se/belogic/bli-testpilot/..   Lite info om stolen.. AKTA GRACO BeLogic är en bakåtvä...

Av Sara - 14 augusti 2011 14:17

Här är det värsta sjukstugan just nu.. Först ut var Alexander i onsdags med 40 graders feber å ryggont.. Sen kom Melvin i fredagsnatt med 40 graders feber, och nu är det min tur med tvärtjock hals, näsa och bihålor.. Jag är nästan död, känns det som....

Av Sara - 5 augusti 2011 18:22

Alltså, det här går inte längre.. Jag är urusel på att blogga :).. Det har gått 2,5 månad sen mitt senaste inlägg.. Å ja, vad säger man om det..   Har iallafall haft en helt underbart skön sommar med besök i Gbg och sen hemmaplan, mycket bad osv ...

Av Sara - 24 maj 2011 09:42

Vid mitt sista inlägg använde jag mig av rubriken skamligt, eftersom det hade gått så lång tid sen jag bloggade sist.. Å dessvärre måste jag nu åter igen använda mig av samma rubrik.. Det är helt sjukt vad tiden går, och jag får liksom inte riktigt i...

Av Sara - 20 februari 2011 10:22

Det här är sjukt, men jag har inte bloggat på länge.. Så länge att jag tom hade glömt bort mitt eget lösenord :).. Då är det verkligen illa.. Men tiden finns inte längre, eller jo, om jag skulle vilja så skulle det finnas tid.. Men det är så mycket a...

Ovido - Quiz & Flashcards