Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Sara - 5 juni 2010 07:57

Gud, så jag håller på egentligen.. Varför ska man få ett datum vid ultraljudet, som man sen går och stirrar sig helt blind på, och dessutom tiden som infaller 2 veckor före (av nån anledning som glöms dom eventuella 2 veckor som kommer efter datumet bort).. Vore det inte mycket enklare om Bm istället plussade på ultraljudsdatumet med 2 veckor, så att man fick ett sista "leveransdatum".. Då slapp man ju gå där och känna efter hela tiden..


Nu börjar ju jag dessutom bli orolig över att Melvin är stor.. Och för alla er som nu tänker tala om att stort SF-mått inte behöver betyda stort barn, det vet jag redan.. Men samtidigt har alla ultraljud visat på att det är en liten klump som ligger därinne, med en beräknad slutvikt om jag går tiden ut på 4,2-4,5 kg.. O ja, jag vet att ultraljud kan vara missvisande, men det hjälper liksom inte för mig just nu.. Å om jag då dessutom går över tiden, ja, då kommer jag bli knäpp på riktigt..


Men nu har jag iallafall börjat leta tecken på allvar över att det är dags..

  • Mina förvärkar går inte att förlita sig på, dom håller på nån timme å sen så försvinner dom.. Det enda som händer är att jag får tillfällen att öva andning på..
  • En lossande slempropp säger alla innebär en förlossning inom 0-14 dgr.. Imorron har det gått 14 dgr sen den började sin avfärd för min del..
  • Stigande BT på slutet kan oxå betyda en snar förlossning, vilket det gjorde med F.. Där var mitt BT runt samma som jag har nu, vid hennes sista Bm-besök, och sen är hon född ngr dgr senare..
  • Lugn i magen brukar också infinna sig då det sägs att bebisen vilar inför det som ska komma.. Å han har sen igår varit lugnare..
  • Kroppen börjar själv se till så att magen sköter och tömmer sig, och det började igår..

Det är väl det som finns att gå på, och det är ju egentligen ingenting att gå på.. Nej, jag vill ha rejäla värkar eller vattenavgång så jag verkligen vet.. Sen funderar jag mycket på hur det kommer sig att jag väntar ett stort barn.. Rent genetiskt så kan jag väl inte påstå att jag är speciellt stor (mer än nu då  ), och Melvins pappa är ju inte heller stor.. Vi är ju normalbyggda båda 2..


Men det är väl så här det är att vara gravid.. Spekulationer, tro, hopp å till slut så händer det.. Å nu tror jag på att han kommer imorron, på självaste nationaldagen.. Men ni hör ju själv hur jag håller på.. Knäppo!!!

Ovido - Quiz & Flashcards