Alla inlägg den 11 april 2010

Av Sara - 11 april 2010 09:18

Igår hade jag en heldag på stan och köpcentrum med omnejd.. Gud, jag var helt slut när jag kom hem, så pass slut att jag inte orkade ta mig för ngt under hela kvällen..


M behövde lite hjälp och smakråd då han skulle köpa en kostym inför sommarens alla bröllop.. Så då var jag med som smakråd, så han blir riktigt snygg vid dessa tillfällen.. Å det måste jag säga att han blir, skitsnygg rent ut sagt.. Det blev en svagt kritstrecksrandig kostym med tillhörande väst, och sen en rosa skjorta med en rosarandig slips.. Skitsnyggt..


Trots att vi var tillsammans i 14 år, och gifta i 10 år utav dessa, så kan jag bara minnas att jag sett honom i kostymliknande vid ett tillfälle, och det var när vi gifte oss, eller då hade han smoking.. Annars har han bara haft finbyxor och skjorta på sig vid finare tillfällen.. Men nu är det kavajkrav på dessa bröllop, fint ska det vara.. Lite töntigt kan jag tycka, men det är väl för att jag inte riktigt själv förstår nyttan i att bestämma vad folk ska bära.. Låt folk ha kläder på sig som de är bekväma i..


Själv kom jag hem med 3 nya tunikor.. Perfekt att ha efter förlossningen då kroppen håller på att gå tillbaka till utgångsläget.. Sen blev det ju självklart lite kläder till barnen också.. Dessutom fyller C 10 år om drygt 1 månad, så det blev lite spånande om vad hon ska få..


Å jag förstår att det är en del som funderar över mig och M.. Jag kan säga så här.. Jag har känt M i nästan halva mitt liv (vi träffades när jag var 20 år), han är min allra bästa vän, den människan som jag kan lita på till 130%, och som jag vänder mig till med både roliga och tråkiga saker.. Vi umgås väldigt mycket, och han har visat att han står stabilt på marken, trots alla stormar som varit kring oss, och det är en egenskap som jag verkligen värderar högt.. Vi har samtalat otroligt mycket den senaste tiden om precis allt, han dömer inte, låter mig få prata och gråta av mig, utan att komma med egna åsikter eller tankar.. Vi har en väldigt speciell relation, och jag hoppas att den relationen alltid kommer att finnas, oavsett vad som händer i framtiden..

Av Sara - 11 april 2010 08:42


Då var det dags att buzza lite för L´oreal youth code.. Enligt L´oreal ska denna produkt innehålla Pro-Gen teknologi som hjälper till att bromsa hudens ålderstecken. Dessutom ska man redan efter någon timme efter första användandet skall man kunna märka av produktens första effekter, för att efter en månad kunna se att rynkorna är tydligt reducerade.


Jag fick hem en antirynk-dagkräm, en antirynk-ögonkräm och ett antirynk-koncentrat. Det sistnämnad ska appliceras vid extra markerade linjer i panna och vid näsvingar.


Jag tycker jag känner mig mjukare och smidigare i hyn efter en tids användning av dagcrémen, men att jag skulle se yngre ut och ha mindre rynkor kan jag inte hålla med om. Jag har inte särskilt mycket rynkor i ansiktet, så det är lite svårt att se om det skett något på den fronten. Tycker inte att jag kan se någon uppenbar skillnad mot före användandet, men som sagt jag känner mig mjukare i huden. Dagkrämen är riktigt behaglig att smörja in sig med och luktar gott, och jag kommer troligvis att köpa dagkrämen när den här burken tagit slut. Tveksamt dock om jag kommer köpa de andra två produkterna, ögonkrämen och koncentratet, då jag inte riktigt kan bedöma om de ger någon effekt alls. 

Ovido - Quiz & Flashcards