Alla inlägg den 22 april 2010

Av Sara - 22 april 2010 13:02

Dags för barnmorskebesök igen.. Jag hade väl inte så mycket att säga i vanlig ordning, men efter att alla kontroller var avklarade så hade min Bm lite att säga  ..


Melvins hjärtljud slog så fint på 150 s/min, mitt Hb hade stigit till utmärkta 129 trots lite halvslarv från mig, och mitt blodtryck låg helt perfekt.. Sen skulle vi då mäta magen, och den hade ju dragit iväg rätt ordentligt mot sist.. På 2 veckor har magen växt 4 cm till hela 34 cm i v 32+, så nu ligger jag högst upp på magkurvan.. Hon började fråga mig om diabetes å dyl, men jag har ju aldrig haft problem med mitt blodsocker.. Hon började prata om att jag eventuell ska göra en glukosbelastning, men mitt blodsocker låg idag helt perfekt.. Men vi ska vänta och se till nästa gång vad som händer med tillväxten av magen, fortsätter den att växa så här så blir det kanske aktuellt med ett tillväxtultraljud för att se så att jag inte har en jätte-Melvin i magen..


Å precis som jag misstänkte så ligger lillskrutten helt startklar.. Huvudet är långt ner, och fixerat.. Så, vad väntar Melvin på egentligen?

Ovido - Quiz & Flashcards