Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Sara - 21 maj 2009 09:31

Är fortfarande lite smått irriterad över en viss sak som jag fick stå till svars för igår på jobbet.. En del av er vet vad jag menar, och jag kan inte riktigt förstå skillnaden på här och där, när exakt samma sak blir gjord.. Men som sagt, det är mycket i den här världen som jag inte förstår mig på, och aldrig kommer göra heller.. Skit detsamma!!!


Har iallafall varit nere på kirurgakuten i 2 dgr nu, och det har flytit på bra.. Själva sjuksköterskejobbet är ju detsamma med prover, injektioner, omläggningar osv, utan det är mer hur rutinerna ser ut som jag behöver ha koll på.. Vilka prover ska tas så fort jag tar in en pat på ett rum, utan att läkaren ska behöva komma och tala om det, hur pratar jag in en pat som kommer med ambulans för att underlätta så mycket som möjligt för läkaren.. Lite sånt är det att lära sig, samt försöka komma ihåg vilka rum som är avsedda för vad.. Ni ska ju inte tro att det bara är att lägga in en pat på nåt rum, nej utan det är rum avsedda för olika ändamål..

Ovido - Quiz & Flashcards