Alla inlägg den 16 maj 2009

ESC

Av Sara - 16 maj 2009 23:08

Ärligt nu, den här finalen av ESC är nog den bästa som varit på många år.. Kan ha att göra med att jag är så svag för orientaliska influenser, och i år var det väldigt mycket sånt.. Har faktiskt 3 låtar som jag tycker är riktigt bra, och sen ett helt gäng som är halvbra men som absolut går att lyssna på.. Azerbadjan är ju helt klart bäst, det går inte ens att komma nära den.. Jag verkligen ryser när jag hör den.. Sen så har faktiskt Finland en väldigt bra låt, och ja.. Azerbadjan och Finland är precis den typen av musik som jag gillar.. Men sen så har Island växt hos mig.. Sen tycker jag ju att Norge är bra, men där så irriterar jag mig på att jag bara ser hans ögonbryn.. Annars är han ju lite småsöt.. Grekland var också bra, om jag slapp se den pinsamma sångaren.. Jag höll på att ramla ner från soffan när han började på att jag-vet-inte-vad.. Ärligt talat så är ESC i år så bra att jag faktiskt ska köpa skivan..


Sen vill jag också bara tala om att jag idag är stolt mamma till en 9-åring.. Ett jättegrattis till dig C.. Tänk att just jag fick bli din mamma..

Ovido - Quiz & Flashcards