Direktlänk till inlägg 4 april 2009

Trötter

Av Sara - 4 april 2009 13:43

Sitter här och är lite småseg i skallen.. Igår kväll när jag jobbade på mitt ordinarie jobb så fick jag ett telefonsamtal där jag blev tillfrågade om jag ville jobba en extra natt på psyk.. Nu var det ju framförallt nattens sällskap i form av bra och rolig personal som fick mig att tacka ja, även om pengarna inte är så fel heller.. Men när jag klev av passet imorse så var jag så trött så jag såg dubbelt.. 18 timmars jobb blev det, även om vissa under natten ansåg att jag inte jobbade, utan bara var vaken.. Det är ju tur att jag inte är den som skäms eller bryr mig nämnvärt över hur jag ser ut, för inatt var jag ingen vacker syn.. Rufsig i håret, trött och sliten kan väl kortfattat beskriva mig.. Dessutom så händer det ngt med min röst när jag är så där otroligt trött, så jag lät ju dessutom som jag-vet-inte-vad..


Sen kom jag hem, och det slår aldrig fel men när klockan är 11 så är jag vaken och superpigg, oavsett hur trött jag är när jag lägger mig.. Gick faktiskt och la mig igen och sov en timme igen, men nu är jag vaken.. M och barnen är i Västerås och badar, och själv så sitter jag och väntar på att kaffet ska bli klart..


Det är rätt roligt att höra vad folk har för tidsperspektiv.. Det är exakt 1 månad kvar tills jag flyttar.. För både mig och M känns det som en väldigt lång tid, och vi ser båda framemot när jag flyttar, eftersom det är en väldigt påfrestande situation att bara gå här hemma och vänta.. Vi vill båda avsluta den här tiden på ett värdigt sätt mot varann, men vi känner bägge två att det är en irriterande och lite kylig stämning hemma.. Inte så att vi är osams, men vi har helt enkelt inget att prata om längre.. Så för mig känns just 1 månad lika långt som 10 år.. Däremot så tycker alla andra att 1 månad är jättekort tid.. Å jag vet att den här månaden kommer att gå precis lika fort som alla andra månader gör, men det är såååå drygt att bara gå och vänta.. Allt är istort sett klart.. Det är bara flyttlasset kvar..


Men vad är det som händer med mig? M ska nog hålla tyst och inte få mig på en massa tankar med sitt snack om att jag och graviditet.. Eller är det så att det är våren och dess vårkänslor som får mig att bli helt ur balans? Nu ser jag magar och små nyfödda bebisar överallt.. Är det möjligen så att jag har gått och blivit bebiskär? Min mamma ringde tidigare idag och höll på att skrika rätt ut att jag har väl barn så jag klarar mig nu *ler*.. Njae,jo, kanske typ nåt sånt fick jag ur mig.. Men en liten bebis skulle nog inte vara helt fel ändå *ler*...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 31 augusti 2011 21:12

Har precis anmält mig att testa en ny bilbarnstol, AKTA Graco BeLogic.. För er som också är sugna på att testa den så kan ni gå in på http://smartsontestpilot.se/belogic/bli-testpilot/..   Lite info om stolen.. AKTA GRACO BeLogic är en bakåtvä...

Av Sara - 14 augusti 2011 14:17

Här är det värsta sjukstugan just nu.. Först ut var Alexander i onsdags med 40 graders feber å ryggont.. Sen kom Melvin i fredagsnatt med 40 graders feber, och nu är det min tur med tvärtjock hals, näsa och bihålor.. Jag är nästan död, känns det som....

Av Sara - 5 augusti 2011 18:22

Alltså, det här går inte längre.. Jag är urusel på att blogga :).. Det har gått 2,5 månad sen mitt senaste inlägg.. Å ja, vad säger man om det..   Har iallafall haft en helt underbart skön sommar med besök i Gbg och sen hemmaplan, mycket bad osv ...

Av Sara - 24 maj 2011 09:42

Vid mitt sista inlägg använde jag mig av rubriken skamligt, eftersom det hade gått så lång tid sen jag bloggade sist.. Å dessvärre måste jag nu åter igen använda mig av samma rubrik.. Det är helt sjukt vad tiden går, och jag får liksom inte riktigt i...

Av Sara - 20 februari 2011 10:22

Det här är sjukt, men jag har inte bloggat på länge.. Så länge att jag tom hade glömt bort mitt eget lösenord :).. Då är det verkligen illa.. Men tiden finns inte längre, eller jo, om jag skulle vilja så skulle det finnas tid.. Men det är så mycket a...

Ovido - Quiz & Flashcards