Alla inlägg den 3 april 2009

Av Sara - 3 april 2009 07:42

Igår var jag åter igen till IKEA (tycker de borde ha ett bonussystem med återbäring för oss som handlar mycket), men den här gången var jag tvungen att ha med mig M för bärhjälp.. Köpte köksbord med stolar och bokhylla, och det var lite tungt att bära det själv.. Så då fick han lov att följa med, vare sig han ville eller inte.. När vi går där på IKEA och inte säger så mycket till varandra, så kläcker han helt plötsligt ur sig en fråga om vad jag skulle göra om jag blev gravid inom 1 år.. Ursäkta men vad sa du? var allt jag fick fram.. Jag har ju inte liksom gått och planerat att jag ska ha fler barn.. Var tvungen att fråga varför han undrade det, men det fick jag inget svar på.. Var tvungen att tänka ett tag, och det svar jag sa förvånade faktiskt mig själv.. Om jag träffar ngn och inleder ett seriöst förhållande och denna ngn vill ha barn med mig, så är det inget som är omöjligt.. Framförallt om denna ngn inte har barn sedan tidigare.. Men det är heller inget som jag går omkring och planerar..


På vägen till IKEA pratade jag och M lite om sex och närhet.. Vet inte hur vi kom in på det, men jag tror att det var när jag började prata om att jag behöver skaffa ett preventivmedel.. Har ju inte behövt använda det på många år, eftersom M steriliserade sig när A var runt 1,5 år.. M konstaterade att det kommer bli jobbigt att inte ha sex, och jag är ju så sympatisk så jag föreslog att om det nu skulle vara så jobbigt att inte få ha sex så finns det flera alternativ; a) inleda ett förhållande just för att få ha sex b) springa runt och ligga lite här och där om ett förhållande inte lockade c) försöka klara av att inte ha sex oavsett hur svårt det är.. Själv konstaterade jag att just själva sexbiten inte är ngt som jag kommer tycka är svårt att vara utan, för min del är det mer närhet som jag kommer sakna.. Att ha ngn att kramas och pussas med, hålla handen, mysa framför tv´n osv.. Tänk vad tjejer och killar tänker annorlunda..


Pratade även igår med min kära kompis och fd kollega J, och jag ska tydligen ha en inflyttningsfest har hon bestämt *ler*.. Jag som aldrig mer skulle gå ut efter mars månad.. Hmm, hur ska jag göra nu då?

Ovido - Quiz & Flashcards