Alla inlägg den 26 april 2008

Av Sara - 26 april 2008 18:00

Så var vi hemma igen då med avslutningskläder åt alla barnen, och massa hundralappar fattigare.. Närmare bestämt 13 st.. Det är helt otroligt vad pengarna rusar iväg när det är 3 barn att förse med kläder.. Och ändå köpte vi inte överdrivet mycket.. 1 par shorts och 1 t-shirt till A, 1 klänning, strumpor, diadem och 2 par capritights till F samt 1 klänning, solglasögon, diadem, 2 par capritights samt ett par tunnare capritights med spets nertill åt C..


Men det känns onekligen otroligt skönt att ha avslutningsbiten avklarad redan nu.. Skönt att slippa springa runt i hundra butiker om 1 månad med sura och irriterade barn för att allt är urplockat, och att just den klänningen eller t-shirten inte finns i deras storlek..

Av Sara - 26 april 2008 11:47

M och C är inne i Västerås just nu och är med på invigningen av vår nya fotbollsarena, Swedbank arena.. C´s fotbollslag ska vara med på invigningen, men vad de ska göra vet jag inte.. Har för mig att jag hört att de ska marschera in på plan.. Eftersom M är hjälptränare så hänger han med..


Själv har jag precis oljat in entrétrappen samt trappen in till förrådet.. Blir väl ett varv till med penseln senare idag.. F sitter och spelar Sims på Wii, och A är ute och hoppas på studsmattan.. Den där studsmattan är det bästa vi köpt.. Barnen har superskoj med den, och de accepterar våra regler väldigt bra.. Endast 2 stycken får hoppa i taget samt att de får hoppa 10 min var för att sen byta med den som får stå och vänta.. Oftast löper det på smidigt..


Beroende på när M och C kommer hem idag, så ska vi åka in till Västerås.. Känner att det är dags att börja titta på avslutningskläder, då jag tror att det kommer börja bli urplockat nästa månad.. Ska även köpa gräsfrön för att bättra på vår gräsmatta på vissa ställen..


Och ikväll går reprisen av Nytt läge för er som inte såg oss i måndags.. Som sagt, TV 3 kl 19.00



Ovido - Quiz & Flashcards