Alla inlägg den 2 april 2008

Av Sara - 2 april 2008 14:28

Sitter här hemma med en hostandes och kruppandes A som är kanonförkyld..

Det roliga i kråksängen är att jag igår sa till min jobbarkompis att jag hoppas nästan att A har feber imorron (läs idag) när han vaknar, eftersom vi är såååå underbemannade på jobbet, och jag vet inte hur länge till jag orkar ha en sån här arbetsmiljö.. Dock tror jag inte att A hade ngn feber imorse, men strax före 13 så ringde de från fritids för att A är hängig.. Så det blev till att åka hem och vabba de timmar som var kvar på arbetsdagen, samt att jag vabbar imorron..


Apropå personal så är vi totalt 10 sjuksköterskor som ska se till att patienterna får vård dygnet runt.. Av dessa 10 så är det 4 som har sagt upp sig och slutar lagom till när semestrarna börjar i juni.. Och det finns ingen personal att rekrytera heller.. Visst låter det roligt med att bara vara 6 sjuksköterskor varav ngr ska ha semester, och sen ska vi täcka upp under hela dygnet? Vet inte hur arbetsgivaren har tänkt att lösa den här ekvationen, men jag hoppas innerligt att det blir en kraftig neddragning på antalet vårdplatser under sommaren..

Ovido - Quiz & Flashcards