Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Sara - 16 mars 2010 18:29

  


Det börjar faktiskt på att kännas lite tungt nu.. Men det är inte så konstigt heller, med en mage som börjar ta mer och mer plats.. Bebisen trycker och har sig, så jag knappt vet hur jag ska sitta eller ligga.. Nätterna är en plåga, eftersom jag har så ont av foglossning att jag vaknar av smärta varje gång jag ska vända mig i sängen.. Dessutom måste jag sova med en kudde mellan benen för att ens kunna sova någorlunda bekvämt.. Att ta på skor utan ett långt skohorn är bara att glömma, och jag längtar tills den dagen det är så varmt att jag kan gå i tofflor.. Perfekt för gravida kvinnor.. Bara stoppa in foten, utan att behöva knixa, trixa och ha sig..


Men trots att det just nu känns lite tungt fysiskt, så är jag samtidigt väldigt väldigt glad över att varje dag få känna bebisen inuti mig.. Och jag vet att de 12 veckorna som jag har kvar kommer vara ännu jobbigare än vad det är nu, men varenda krämpa är värd det barn som kommer i slutänden.. För ngr dgr sen sa jag att jag skulle kunna vara gravid hela livet.. Njae, sanning med modifikation.. Visst att vara gravid är en speciell och underbar känsla, att ge liv åt en helt ny människa.. Men vara så här hela livet.. Nej, det har jag ingen lust med..

Ovido - Quiz & Flashcards