Alla inlägg den 25 september 2007

Av Sara - 25 september 2007 16:48

Är rätt så trött nu.. Har precis betalat in en del räkningar, och jag blir lika nöjd varje månad som jag upptäcker att vi har pengar över efter alla räkningar är betalda och vi har lagt undan till sparande.. Inser med ens hur bra vi faktiskt har det som kan betala alla räkningar, storhandla, spara undan ngr tusen, men ändå ha ngr tusen kvar som "fickpengar".. Har ju en bekant som lever på ruinens brant och som inte alls har möjlighet att spara och knappt kan köpa mat.. Var jag miljonär så skulle jag skänka honom pengar så att han inte behövde oroa sig över sin ekonomi.. Igår jobbade jag 14,5 timmar, vilket gick över förväntan.. Jobbade 7-21,30 och var faktiskt inte alls så trött när jag kom hem som jag trodde.. Däremot så kom den tröttheten nu när jag kom hem från jobbet.. Ska in och jobba extra imorgon kväll också, samt på söndag kväll.. Totalt kommer jag att ha jobbat ihop 38 timmar i övertid på 2 veckor.. Det blir väldigt bra med pengar, men de pengarna ska gå till våran semester nästa sommar.. Sen ska jag ju åka till Ullared på 3 jobbarkompisar i början av november, så där kommer det gå åt en del pengar..

Ovido - Quiz & Flashcards