Alla inlägg den 15 september 2007

Av Sara - 15 september 2007 12:55

Så sitter man här och skriver igen.. Sitter och väntar på att kaffet ska bli klart, så jag kan ta med mig en kopp kaffe ut när jag ska röka. M och barnen har åkt in till Västerås för att bada, och jag sitter här och försöker plugga psykiatriska sjukdomar. Gjorde en intervjutest som vi fick när vi gick igenom diagnostik i skolan, och jag kan tala om att jag tydligen var personlighetsstörd när jag var tonåring.. HAHAHA!! Risken finns väl att jag kommer att lika många psykiska sjukdomar nu som när jag hade alla somatiska sjukdomar när jag läste till sjuksköterska.. Har nog aldrig varit så sjuk eller haft så många sjukdomar som under patofysiologi-kursen.. Som sagt, jag kommer nog hinna vara både deprimerad, manisk, personlighetsstörd, schizofren, psykopat innan terminens slut.


Igår var fd grannen och hans son förbi här och käkade tacos med oss.. Det var jättetrevligt. Sen satte jag mig för att göra första uppgiften i den kurs som handlar om Missbruk och nätverk som jag också läser, fast på sidan om psykvubben och arbetet.. Har även en annan kurs till som jag läser på sidan om, som är handledning. Det är ju en sån kurs som arbetsgivaren vill att vi ska ha, så jag kör väl medans jag ändå är i farten.. Så jag pluggar 100% och jobbar 90%.. Men det är bara den här terminen som det är så.. Men det är kul..


Ska senare försöka gå och lägga mig för att sova en liten stund. Ska nämligen gå in och jobba extra inatt.. Inte helt fel med 2700:- extra före skatt, för 1 natt.. Dock är jag inte så superförtjust i att jobba natt eftersom jag då ansvarar för 2 avdelningar, och är ensam sjuksköterska. 32 patienter är mycket, även om man får hoppas på att de flesta sover på natten..


Nej, nu blev kaffet klart...

Ovido - Quiz & Flashcards