Alla inlägg den 17 mars 2007

Av Sara - 17 mars 2007 18:59

Har precis kommit in efter en rask promenad på 6 km.. Tog drygt 1 timme.. Vad lätt det går när man har bra musik i öronen.. Nu börjar kampen mot vikten.. Väger nu 68,8 kg.. Ska ner till 64 innan jag är nöjd..

Av Sara - 17 mars 2007 14:28

Tänk vad bra jag mår när jag får spendera pengar.. Å det blev en massa tusenlappar som rullade iväg..
M håller just nu på att skruva ihop vårat nya köksbord och nya köksstolar.. Hela familjen har utrustas med varsitt par vårskor, och dessutom har jag köpt mig själv ett par Adidas joggingskor och en vindoverall. Har nog blivit gammal också för jag köpte ett par gåstavar, för jag har alltid undrat hur det kan vara så många som använder sig av det, och dessutom är det ju många äldre som har det.. Hittade ett väldigt billigt par, så om gåstavar inte faller mig i smaken behöver jag inte ha ångest över att de bara står i ett hörn och dammar.. Skulle också ha köpt en stegräknare, men det föll bort i min shoppingyra.. Nåja, får väl köpa det senare.. F fick nya cykellysen och A en ny cykelhjälm.

Av Sara - 17 mars 2007 07:52

En sväng in till stan ska det bli idag. Fick en större slant oväntade pengar igår av min farmor, så vi köper vårskor idag istället för när barnbidraget kommer. Köpte en vårjacka till A igår, men trots att det var killkläder (vilka överlag brukar vara större än tjejkläder) och strl 122 (mot hans vanliga 116)så måste jag byta den.. Den var jättekort i midjan, och sånt gillar inte jag.. Får se om vi åker förbi H&M idag och byter den, men det ligger på andra sidan stan i jämförelse med dit vi ska.

Igår fick vi ett besked på jobbet som var lite småjobbigt att hantera. Men allt eftersom dagen gick så kändes det bättre, och nu tänker jag inte alls på det..

Nästa vecka får jag förhoppningsvis reda på hur det har gått med de 2 fasta tjänsterna jag sökt.. Satt igår och räknade ut att vi är 10 sköterskor på jobbet och 4 försvinner inom kort.. 1 kommer tillbaka från studier.. Men det är fortfarande 2-3 sköterskor kort.. Chansen att jag skulle få förlängt vikariat eller tom en fast tjänst är ju ganska stor, men jag vågar inte tro eller tänka nånting förrän jag har hört ngt från min chef...

Ovido - Quiz & Flashcards