Alla inlägg den 14 mars 2007

Av Sara - 14 mars 2007 07:29

Igår hade jag ledig dag.. Jag gillar verkligen de här dagarna som jag är ledig mitt i veckan.. Var riktigt effektiv.. På 2,5 timme hann jag vara ut med Wilma, ta undan vinterkläder och skor, posta Tradera-auktioner, tvätta, vika undan tvätt, dammsuga, gå med kartonger till miljöboden samt ge Pripps mat. Sen kom solen och lyste på utetrappen, så då blev det att sätta sig där med en kopp cappuccino, en bok o bara njuta. Igår morse togs ju beslutet om att ta bort vinterkläderna. 5 grader varmt i skuggan och klockan vara bara 8.. Så barnen skickades till skolan i gummibyxor, fleecejacka, väst och gympaskor.. Trodde aldrig Flisan skulle kunna ha fjolhöstens gympaskor, men de går ett tag till iallafall.. Så nu blir det till att köpa gympaskor till allihopa, men vi avvaktar tills barnbidraget kommer.. Jag behöver också ett par nya gympaskor.. Klockan 15 påbörjades en 40 min lång njutning. Hade bokat tid för massage.. Jag hade från början tänkt att låta jobbet betala, eftersom vi har friskvårdsbidrag. Men sen när jag tittade på kvittot när jag kom hem, så såg jag att det inte står alls vad det är jag fått, så jag står för den här massagen själv. Men till nästa gång måste jag komma ihåg att begära skrivet kvitto.. Idag blir det premiär för att cykla till dagis och skola.. Skönt, för det innebär att barnen får sova 15 min längre på morronen, vilket (om vi har tur) kan förebygga de utbrott som Flisan kan få på morronen om att hon inte får sova längre..

Ovido - Quiz & Flashcards