Direktlänk till inlägg 26 maj 2007

Kidnappat barn

Av Sara - 26 maj 2007 18:33

Idag har jag kidnappat ett 6-årigt stackars flickebarn.. Nej, så illa är det inte, men nästan..C hade kalas för sina tjejklasskompisar inne i Västerås idag.. En av tjejerna blev lämnad av sin farmor, och farmorn frågade när kalaset slutade.. Talade om att det slutade halv 4, och sen åkte farmorn.. När kalaset slutade hade ingen kommit för att hämta den lilla flickan, och jag tänkte att farmorn kanske hört fel och trodde att jag sa 4..



När klockan blivit kvart över 4, började jag ringa hem till flickan. Hade ringt hem till M och bett honom kolla i skolkatalogen vad hon hade för hemnummer.. Ingen svarade, och hon visste ju naturligtvis inte vad hennes föräldrar hade för mobilnummer.. Det enda hon visste var farmorns namn, men när M gjorde en sökning på eniro hittade han ingen med det namnet.. Vad gör man?



När klockan var kvart i 5, gick jag in på stället där vi varit, och ringde polisen för att få hjälp därifrån. Hamnade i en telefonkö, men tröttnade efter 5 min i kö.. Talade om situationen för de på stället, och lämnade även mitt hemnummer utifall ngn skulle komma och fråga efter flickan, och sen satte vi oss i bilen och åkte hem hit. Väl hemma här så ringde jag återigen till polisen och kom fram. Blev kopplad till ledningscentralen och där blev det jordens pådrag. Tusen frågor om vart flickan hörde hemma, hennes personnummer (vilket jag inte kunde, och hon visste inte själv när hon fyllde år), vilken adress vi befann oss på nu osv... Det blev även tal om att event blanda in socialjouren..



Mitt i samtalet tutar det i luren, så jag ber polisen att vänta kvar i luren utifall det var flickans anhöriga som ringde.. Och mycket riktigt var det farmodern som ringde.. Det hade skett ett missförstånd om vem som skulle hämta flickan.. Tryckte tillbaka polisen igen och talade om att det var flickans farmor som ringt och att hon var på väg för att hämta henne nu.. Och nu är hon hämtad..



Slutet gott, allting gott..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 31 augusti 2011 21:12

Har precis anmält mig att testa en ny bilbarnstol, AKTA Graco BeLogic.. För er som också är sugna på att testa den så kan ni gå in på http://smartsontestpilot.se/belogic/bli-testpilot/..   Lite info om stolen.. AKTA GRACO BeLogic är en bakåtvä...

Av Sara - 14 augusti 2011 14:17

Här är det värsta sjukstugan just nu.. Först ut var Alexander i onsdags med 40 graders feber å ryggont.. Sen kom Melvin i fredagsnatt med 40 graders feber, och nu är det min tur med tvärtjock hals, näsa och bihålor.. Jag är nästan död, känns det som....

Av Sara - 5 augusti 2011 18:22

Alltså, det här går inte längre.. Jag är urusel på att blogga :).. Det har gått 2,5 månad sen mitt senaste inlägg.. Å ja, vad säger man om det..   Har iallafall haft en helt underbart skön sommar med besök i Gbg och sen hemmaplan, mycket bad osv ...

Av Sara - 24 maj 2011 09:42

Vid mitt sista inlägg använde jag mig av rubriken skamligt, eftersom det hade gått så lång tid sen jag bloggade sist.. Å dessvärre måste jag nu åter igen använda mig av samma rubrik.. Det är helt sjukt vad tiden går, och jag får liksom inte riktigt i...

Av Sara - 20 februari 2011 10:22

Det här är sjukt, men jag har inte bloggat på länge.. Så länge att jag tom hade glömt bort mitt eget lösenord :).. Då är det verkligen illa.. Men tiden finns inte längre, eller jo, om jag skulle vilja så skulle det finnas tid.. Men det är så mycket a...

Ovido - Quiz & Flashcards