Alla inlägg den 13 maj 2007

ESC

Av Sara - 13 maj 2007 09:44

Det är nog fler med mig som idag verkligen överväger att sluta se ESC. Även fast jag redan i torsdags fick en förvarning iom semin och alla dessa 10 som gick vidare som till största del var ett "östland". Då kom känslan om att det skulle sluta med ett "östland" som vinnare, men jag trodde ändå så pass stort på The Ark.. Visst, alla har inte samma musiksmak som mig, men det var en handfull bidrag av 24 st som tillhörde kategorin musik.. Resten var bara rent skit.


Det är tragiskt att vi och hela Europe fortfarande till stor del håller på med kompisröstning.. Och när de högsta poängen ska delas ut, så kan man redan på förhand tala om vilka länder som kommer få de.. Om vi måste vara med nästa år, så kan vi väl åtminstone få tillbaka en riktig jury.. Helst så tycker jag att vi bara ska ha Melodifestivalen, och sen vägra vara med i ESC, tills en förändring har skett.


Och nej, jag är inte bitter för att Sverige inte vann, för jag tycker att Serbiens låt var helt underbar...

Ovido - Quiz & Flashcards