Alla inlägg den 6 maj 2007

Av Sara - 6 maj 2007 17:48

Har blivit utmanad utav Jessica


Tre saker jag inte förstår:
- Kvällspigga människor
- Misshandel
- Gnälliga barn

Tre saker som finns på Ditt skrivbord/bordet jag sitter vid:
- Aromalampa
- Ljus
- Blomvas

Tre saker jag gör just nu:
- Lyssnar på F´s prat
- Lagar mat
- Hör Pripps som dricker vatten

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
- Resa till Västindien
- Bli mormor/farmor
- Leva lyckligt

Tre saker jag kan göra:
- Köra bil
- Massera
- Ge injektioner

Tre saker jag inte kan:
- Köra lastbil
- Sjunga
- Sova länge på morgonen

Tre saker jag skulle vilja lära mig:
- Sjunga
- Dansa
- Finska


Tre favoriträtter:
- Tacos
- Kycklingfilé i alla former
- Grillat kött


Jag utmanar AnnaElin och Milla

Av Sara - 6 maj 2007 06:01

- Pratar du något språk utöver svenska? Nej, inte till vardags... Men engelska kan jag om/när behovet av det finns


- Vilka språk har du studerat? Franska, engelska, spanska


- Har du någon gång läst en hel bok som inte varit på svenska? Ja, en bok på engelska. Läste den under ett sommarlov under min mellanstadietid, och den var skriven av Roald Dahl. Tror den hette Jätten på svenska. Minns hur jag satt ute på gräsmattan och läste boken med en engelsk ordbok bredvid mig.


-Tycker du att det är viktigt att kunna andra språk? Absolut, och jag ångrar idag att jag inte la ner tid och energi på att lära mig franska och spanska


-Vilket språk önskar du att du kunde? Finska, av nån anledning som jag inte kan komma på...

Ovido - Quiz & Flashcards