Alla inlägg den 28 maj 2007

Av Sara - 28 maj 2007 11:58

I flera dgr har det krypit i kroppen på mig när jag klivit in i F´s rum.. Grejer ta mig tusan överallt, och en sabla oreda.. Inte konstigt att den ungen inte hittar sina saker..


Så idag fick jag nog.. Det tog mig 2 timmar att städa hennes rum, och resultatet blev 2 fulla ICA Maxi-påsar med bara skräp.. Varför ska mina barn samla på en massa skräp för?


Nåja, när jag ändå var i storstädningstagen så skulle jag ta resten av huset.. Tänkte jag iallafall.. Av ngn anledning blir jag jämt riktigt förbannad när jag storstädar, men det har nog sin orsak i att min familj verkar vara den skitigaste familjen i världen.. Och detta tar jag då reda på.. Men idag blev jag topptunnor rosenrasande.. Varför? Jo, först att jag får städa våra äckliga nerlortade grejer med svarta fingeravtryck osv och som grädde på moset så var jag tvungen att byta dammsugspåse mitt i allt.. Och de nya påsarna är inte riktigt anpassad till vår dammsugare, så M modifierade lite för att få i den förra.. Så nu när jag ska byta dammsugspåse så får jag inte i den, för jag har inte den blekaste aning om hur fan M gjorde.. JÄVLA DAMMSUGSPÅSE!!!


** uppdaterat**


Skam den som ger sig.. Dammsugspåsen sitter där den ska sitta nu, och halva huset är storstädat.. 1 rum kvar på övervåningen, och sen är det nedervåningen kvar.. Och den är minst stökig, eftersom alla vistas på övervåningen.. Och så luktar det så där gott och nystädat...


Puh.. Totalt 9 timmar tog det för mig att städa hela huset noggrant.. Å nu tänker jag inte städa på ett bra tag, utan det får M göra..

Ovido - Quiz & Flashcards