Alla inlägg under mars 2008

Av Sara - 18 mars 2008 06:59

Jag måste nog vara mer vältränad än vad jag själv trott.. Igår stod jag från 8-19 och målade F´s rum 2 ggr (grundfärg samt väggfärg).. Sista draget med rollern var så tungt, och jag var så trött på allt vad färg och rollande hette.. Trodde dessutom att jag skulle ha jordens träningsvärk idag, men icke sa Nicke.. Är lite öm i händerna, men ingenting i armar, rygg, axlar och ben..


Men nu är det bara 1 lager färg till som ska på, och sen är det klart att sätta tillbaka listerna och flytta in.. Däremot måste jag komma på ett sätt att få bort bubblor under väven.. På ngr ställen har det blivit avlånga bubblor som inte försvunnit.. Kan det räcka med att punktera bubblorna, spruta in lite lim bakom och trycka? Jaja, i värsta fall får väl F ha planscher över bubblorna..

Av Sara - 15 mars 2008 22:11

Rätt låt vann!!!

Av Sara - 15 mars 2008 13:37

Jag har ju fallit som en fura för allt vad väggord heter, och nu i veckan så kom det väggord som jag har beställt.. Sitter över ingången till vardgsrummet, och syns så fort man öppnar ytterdörren..

Av Sara - 15 mars 2008 12:47

Ikväll smäller det.. Självaste finalen i Melodifestivalen går av stapeln.. Sitter och lyssnar på min storfavorit Perelli just nu.. Den låten är sååå grymt bra, och vilket framträdande.. Så där skulle man se ut, iallafall ha sån kropp..


Har varit in en sväng till ICA Maxi idag.. Tänkte att jag skulle ha lika stor tur som dig Hannah, och träffa på en massa poliser, men icke då... Jag har ju en megastor passion för just poliser, och det finns banne mig inget sexigare än en polis.. Har fått veta att grannen bredvid är polis, så nu suktar jag och dreglar lite varje gång jag går ut för att röka *ler*

Förstår ni hur mycket dreggel min kropp kommer förbruka om M kommer in på polishögskolan? Jag kommer ju bli helt uttorkad..



Av Sara - 12 mars 2008 10:22

Har blivit utmanad av Hannah


Väder utanför ditt fönster: Några plusgrader samt lite regn

Lyssnar på just nu: Ngn film som M tittar på

I går gick du och la dig: ca 21

Idag vaknade du : 06.30

Vad har du på dig: Blåa träningsbyxor, rosa t-shirt och en beige stickad kofta.

Senaste som ringde dig: Min jobbarkompis som undrade om jag ville jobba extra i helgen

Som du ringde: M

Senaste som skickade dig sms: Niklas, en bekant till familjen

Senaste som du skickade till: Se ovanstående

Senaste vän du addade på Facebook: Satu, en jobbarkompis inom kliniken

Som addade dig: Se ovan

Senaste person som mailade dig: Är ju med på mängder av mailinglistor, men det senaste privata mail jag fick var från Ulrika

Sista hemsida du besökte/läste: Bloggagratis

Ska/har gjort/göra idag: Har varit till Arver med bilen som inte alls behövde servas trots att indikatorn sa så (billigt och bra). Ska till tandläkaren med A och C samt ska åka en sväng till IKEA (ovanligt va?)

Bra eller dålig dag idag: Dåligt: Trist väder, har fortfarande en jobbig hosta kvar. Bra: Ska börja spackla i F´s rum så att det blir klart någongång.


Jag utmanar följande bloggare att också svara på dessa frågor:

Anna H, Jessica, Marie

Av Sara - 11 mars 2008 07:06

Kom på att jag kanske inte bara ska gnälla på M nu när han är sjuk.. Igår så tapetserade han faktiskt A´s rum, och det blev jättefint.. Så idag ska det köpas golvlister (vilket jag lär få göra), och sen är det tänkt att vi ska ställa iordning rummet imorron, då torktiden inte är över förrän vid 21-tiden ikväll.. Och en sak är säker, och det är att easy-up tapeter är lättare att sätta upp än vanliga papperstapeter.. Visst, de kostar mer, men är betydligt mer lättarbetade..


Halva A´s rum går i nougat-lattefärg då det är den gamla tapeten som satt uppe.. Andra halvan går i chokladbrunt, vilket är de nya tapeterna som vi köpte..

Av Sara - 11 mars 2008 06:32

Alltså, jag tror att jag smäller av.. M blev sjuk igårkväll, och det är nog dags att boka in ett besök på Fonus för rådgivning och samtal om hur han vill ha sin begravning.. JAG FÅR TOKSPEL!!


Imorse väckte han mig för att han frös.. Jaha, och vad ska jag göra åt det? Febern stiger väl så den frossan kan inte ens alla täcken i världen stoppa.. Men lyssnade han? Nä, han snodde mitt täcke istället.. Sen har karln mage att ligga i sin säng och be mig hämta Alvedon.. Kyss Karlsson.. Gå upp själv och ta Alvedon..


Jag har haft exakt samma smitta som han har nu, och jag skulle gärna vilja se M på Bauhaus med 39 graders feber, packa upp flyttkartonger, bära tunga garderober etc.. Istället ska man nu höra på en massa gnäll i flera dgr..

Nä, nu har han barrikerat sig i sovrummet, så därifrån lär han inte komma före helgen..

Av Sara - 10 mars 2008 09:48

Tänk vad fort tiden går.. Imorron är det 1 vecka sen vi fick flytta in..


Nu börjar allt ta sin form faktiskt.. Visst, det saknas garderob i F´s blivande rum, men det är inget som är akut så det får komma sen.. Vi är ju inte miljonärer direkt.. Har precis skruvat fast skenorna till A´s trådbackar i hans ena garderob, och naturligtvis så passade inte de till de trådbackarna som vi tog från en annan garderob som sedan kastades.. Men det skiter jag i.. Jag löste det på mitt eget lilla vis.. Redig kvinna sköter sig själv heter det ju..


Förhoppningsvis så kommer A´s rum att bli färdigtapetserat idag.. På lördag kommer mamma hit och hjälper till i F´s rum med att sätta upp glasfiberväven och grundmåla.. Sen gäller det att hålla hårt i plånboken.. Det är lätt att man förköper sig i all glädjeyra..

Ovido - Quiz & Flashcards