Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Sara - 5 mars 2008 07:04

Alltså, jag är fortfarande helt mållös efter vi fick gå in i vårat hus igår.. Naturligtvis började jag gråta när jag klev innanför dörren, och M som är väldigt svår att få tyst på, tystnade totalt.. Hela nedervåningen ser totalt annorlunda ut, mot när vi var inne i huset sist.. Så jävla (ursäkta)fräscht och snyggt..


I hallen är det målat vitt på väggarna och nytt trägolv.. Dessutom har de tagit bort den gamla trappen upp på övervåningen och satt dit en ny som går i samma trästruktur och färg som golvet.. Mitt på väggen sitter en klocka där visarna är fästa direkt på väggen, och sen är det svarta mönster som är fastsatta på väggen som "klockbakgrund".. Det är svårt att beskriva, men det är sååå snyggt.. Nya klädhängare och skoställ i hallen.. Det är sååå svårt att förklara, och man måste se helheten..


I köket hade vi bett de att inte göra ngt eftersom vi gillar köket som det är.. Däremot hade vi fått ny rostfri kyl- och frys samt ny rostfri diskmaskin, då dessa som satt här var sen huset byggdes för 15  år sen.. I frysen sitter en ismaskin, och sen i kylen en sodastream.. Diskmaskinen är nån high-tech variant så jag måste verkligen läsa instruktionsboken till den.. Höll på att kissa på mig när jag satte på den, och den spelade en liten musiksnutt.. Men det allra häftigaste är att de har satt upp ett akvarium i väggen mellan vardagsrum och kök som säkert är 2 m brett och 1 m högt.. Fullt med olika fiskar och det är såååååå jävla coolt..


I vardagsrummet har de flyttat en vägg ett par decimeter, slängt upp nya tapeter, ny soffa, nytt vardagsrumsbord, nya bokhyllor, nya mattor.. Ja, allt är faktiskt nästintill nytt i vardagsrummet.. Dessutom satt det en 42" platt-tv på väggen och med tillhörande inspelningsbar DVD..


I vårat sovrum så var det också nya tapeter, och sen 6 nya garderober.. Dessutom hade de byggt en skjutdörr in till vardagsrummet, istället för att ha den väggen hel som det var från början.. Men det bästa av allt var att i sovrummet stod en Hästens-säng.. Kan säga att det är precis som i reklamen.. Har nog aldrig sovit så skönt tidigare, men vi ska få åka till Hästen och få en säng som är anpassad efter våra vikter.. Så det kommer att ske ett madrassbyte..


Jag är sååå tacksam att vi har fått vara med i det här programmet, och det ska verkligen bli superskoj att få se själva programmet om ngr veckor..

Ovido - Quiz & Flashcards