Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Sara - 18 mars 2008 09:22

För 1 vecka sen kontaktade jag den mäklare som sålde det här huset till oss för att vi vill se hur mycket huset är värt.. Dels så köpte vi det till underpris, och sen har det ju fixats en hel del med huset.. Anledningen till att vi vill omvärdera huset är att vi vill bli av med den förhöjda räntan (0,15%)som vi har hos SBAB, eftersom vi lånade 100%.. Det skulle ju göra en del för månadskostnaden..


Men den lilla mäklaren har inte hört av sig, så nu ilsknade jag till och kontaktade en annan mäklarfirma.. Så de kommer hit imorron vid lunch och värderar huset.. Det ska bli väldigt spännande att se vad huset är värt.. För att vi ska bli av med den förhöjda räntan, så skulle vårat hus behöva vara värt 1,438,500:-, och vi köpte det för 1,370,000:-.. Det handlar alltså om att vi skulle behöva öka värdet med 68,500:-, och med tanke på att vi ändå köpte det för bra många 100,000:- mot vad andra likvärdiga hus gått för i området, så hoppas jag verkligen att vi får en liten höjning när det gäller värdet..

Av Sara - 18 mars 2008 06:59

Jag måste nog vara mer vältränad än vad jag själv trott.. Igår stod jag från 8-19 och målade F´s rum 2 ggr (grundfärg samt väggfärg).. Sista draget med rollern var så tungt, och jag var så trött på allt vad färg och rollande hette.. Trodde dessutom att jag skulle ha jordens träningsvärk idag, men icke sa Nicke.. Är lite öm i händerna, men ingenting i armar, rygg, axlar och ben..


Men nu är det bara 1 lager färg till som ska på, och sen är det klart att sätta tillbaka listerna och flytta in.. Däremot måste jag komma på ett sätt att få bort bubblor under väven.. På ngr ställen har det blivit avlånga bubblor som inte försvunnit.. Kan det räcka med att punktera bubblorna, spruta in lite lim bakom och trycka? Jaja, i värsta fall får väl F ha planscher över bubblorna..

Ovido - Quiz & Flashcards