Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av Sara - 14 augusti 2007 08:54

  • Minns du din första riktiga kärlek? Var, när, hur?

Ja, min absolut riktiga kärlek drabbades jag av när jag började högstadiet.. Jösses, vad kär jag var i en kille som gick i nian..



  • Minns du första killen du hade? Kommer du ihåg hur det var? Kändes?

Samma kille som jag beskrev ovan, blev jag sen tillsammans med på jullovet i åttan.. Sen var vi tillsammans i 1,5 år, men det var absolut inga bra 1,5 år.. Fick då uppleva otroligt massa kränkande och sårande saker.. Har egentligen haft otur med killar.. Av de seriösa förhållanden som jag haft så är det 50/50 som varit bra.. Sen är det ju de oseriösa "förhållandena" som också visat sig vara en del stolpskott ibland..



  • Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Varför, varför inte?

Kanske inte riktig kärlek, men attraktion.. Kärlek tror jag är ngt som måste växa fram, medans du kan drabbas av omedelbar attraktion..



  • Vad är kärlek för dej?

Att få känna sig trygg, veta att ngn finns där oavsett vad som händer, känna sig älskad.



  • Har du en pojkvän/flickvän för tillfället? Hur länge har ni varit tillsammans, bor ni ihop? Distans? Om inte skulle du vilja ha det nu? Motivera.

Nej, har ingen pojkvän, men däremot en man. Varit tillsammans i 12 år snart, och gifta i 8,5 år.. Vi var inte mer än 23 å 24 år när vi gifte oss.. Rena småungarna *ler*

Av Sara - 14 augusti 2007 08:36

Till hösten ska jag plugga psykvubben på distans, och på halvfart.. Fick besked igår om att jag kommit in på just den utbildningen som jag ville gå.. Har hört att den är väldigt bra, och upplagd på ett helt annat sätt än vad den som Mälardalens högskola håller i.. Satt igår och räknade på vad vi klarar ekonomiskt, och det blir rätt stora skillnader i lön när jag går ner i tid.. Kommer till en början att göra så att jag bara kommer begära ledigt de dgr som jag är i skolan, vilket är varje torsdag.. Har en kollega som går den här utbildningen, och hon trodde absolut att jag skulle klara den om jag gjorde så här.. Sen blir det lite mer när jag ska skriva D-uppsats och ha praktik.. Då kommer jag nog behöva gå ner lite mer i tid.. Sen är det så att jag har väldigt lätt för mig när det gäller att plugga.. vilket är till stor hjälp..

Ovido - Quiz & Flashcards