Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av Sara - 6 augusti 2007 22:04

Här på kvällskvisten fick jag för mig att hela familjen skulle åka iväg och ta ett kvällsdopp. Hittade på en grop där vi kunde bada, och där man även fick ha med sig hund.. Var där i 1,5 timme innan vi begav oss hemåt igen..

Av Sara - 6 augusti 2007 18:31

Taget från Anticimex hemsida..


" Riktigt varma högsommardagar kan vi få se svärmar av ”flygmyror” – bevingade hanar och honor som gett sig iväg från samhället för att para sig under sin luftfärd."


Jo tack, det har jag nu fått uppleva.. Vet inte om dessa kryp tror att vi här på gatan har någon porrklubb (nåja, ngr av oss har det iallafall), men måste dessa äckliga flygande grejer hålla på och svärma just här utanför.. Det går ju inte ens att sitta ute, förrän man har nåt porrigt litet kryp på sig..

Av Sara - 6 augusti 2007 10:27

Imorse när jag klev upp så bara kände jag att jag verkligen inte orkar med att gå till jobbet.. Visst, om jag verkligen kämpade mig dit så skulle jag säkert klara det, men frågan är om det är värt det.. Hinner ju aldrig återhämta mig, och sen är vi ju underbemannade till tusen.. Så jag ringde familjeläkaren och bad om hjälp så dit ska jag på fredag, och sen så ringde jag jobbet och sjukskrev mig för hela veckan.. Talade om att jag hör av mig på fredag om huruvida jag ska jobba i helgen eller inte.. Fick dock inte tag på min chef, så jag sitter nu och bävar för att hon ska ringa mig och vara sur.. Men va fan, det är min rättighet att vara sjukskriven 1 vecka, och är det så att hon kräver läkarintyg redan nu.. Ja, då får jag väl ringa familjeläkaren och tala om det då..


Ska snart åka iväg och lämna A på fritids.. Visst, jag skulle kunna ha honom hemma den här veckan, men jag gör bara honom en björntjänst.. Han är sååå orolig av sig när det gäller fritids, och jag tror att vi bara skjuter problemet framför oss om vi håller honom hemma.. Men det blir korta dagar den här veckan.. 11-14,30.. Så man får väl se det som en liten inskolning..


I övrigt så har jag skrivit ut biljetten nu till Turkiet.. Dessutom råkade jag sitta lite för länge ute i solen igår, så min framsida är röd.. Får sitta i solen idag så att baksidan får lite färg istället..

Ovido - Quiz & Flashcards