Alla inlägg den 24 december 2007

Av Sara - 24 december 2007 20:00

Hoppas att ni alla har haft en bra julafton.. Själv känner jag varje jul en tomhet när maten är uppäten och julklapparna öppnade.. Så mycket jobb för så lite.. Och varje jul kommer tankarna upp på att istället åka utomlands, men så sitter man ändå framför granen året därpå.


Svärföräldrarna har precis åkt hem, och vi har städat undan alla julklappskartonger och papper.. Som vanligt fick barnen mängder med julklappar, och mer blir det på torsdag när mina föräldrar kommer hit.. F går omkring i sin nya morronrock och myser samt lyssnar på sin nya Hanna Montanah-CD.. Favoriterna för henne var nog High filmerna School Musical 2 samt High School Musical - the concert..


M och A sitter och bygger ihop A´s brandstation av lego med mängder av brandbilar i olika former som han fick i julklapp.. Undrar vem som har roligast utav de 2?  Helt klart blev det en hit hos A, men favoriten var nog Pokemon-kort och Spiderman-dräkten som han fick..


Och C sitter och leker med sina Mini-Bratz som fick delad favoritplats med klockradion..


Själv ska jag nog avnjuta en Beck-film ur min Beck-box som jag fick av M.. Fick även en hett efterlängtad stekpanna med termostatfunktion för optimal matlagning.. Ja, tänk att även stekpannor utvecklas..

Av Sara - 24 december 2007 06:02

Jag vill härmed önska er alla en riktigt god jul.. Ska snart åka till jobbet, för att sen komma hem till ett dukat julbord och barn med tindrande ögon som niger och säger välkommen hem kära mor.. Nåja, det sistnämnda var nog bara en liten bit av sanningen, men dukat julbord kommer det vara iallafall..


Barnen är redan vakna (efter att jag väckte de) och de har fått öppna varsitt valfritt paket.. A fick en Spindelmannen-penna med hemlig skrift, C fick tvillingbarn med dubbelsäng till Barbie och F fick High School Musical 2 som de sitter och tittar på nu..

Ovido - Quiz & Flashcards