Direktlänk till inlägg 18 juni 2007

Tjejsnack

Av Sara - 18 juni 2007 05:51

Här är veckans tjejsnack


  • Hur bor du? [lägenhet, hus, studentkorridor etc] Vilken våning & vilken storlek? Med vem? [djur, människor etc.]

Hyresradhus, 140 kvm, 6 rok. Bor tillsammans med mina barn och man. Har även en kanin och en hund boendes med oss.


  • Hur många ggr i ditt liv har du flyttat? Av vilken anledning? Om ej, skulle du vilja flytta? Varför/varför inte?

Föddes i Söderhamn, flyttade som 3-åring till Uppsala. Därefter flyttade vi ut på landet 2 mil utanför Uppsala. Bodde där tills vi flyttade in till närmaste "by", och där bodde vi i 2 olika lägenheter. Tillbringade dock hela min uppväxt i den byn. Flyttade sen därifrån in till Uppsala när jag flyttade hemifrån, och inne i Uppsala hade jag 2 olika lägenheter under en tidsperiod av 6 mån. Flyttade sen till Västerås, och bodde först i en andrahandslägenhet. Träffade sen M och så flyttade vi ihop ganska omedelbart. Flyttade då till en gemensam lgh, för att sen därefter byta upp oss 2 ggr i samband med att barnen föddes. Sen gästspelade vi en sväng i Sala, för att sen flytta hit där vi bor nu.. Så totalt har jag flyttat 11 ggr (om jag inte räknat fel nu)


  • Hur gammal var du när du flyttade hemifrån? / När tror du att du kommer att flytta hemifrån?

Jag var 19 år


  • Var du än bor, har du någon kontakt med grannarna? På vilket sätt? Varför/varför inte?

Självklart har jag kontakt med de. Lite mer nu när man bor i radhus. Det ter sig naturligt då att man står och småpratar. Lite mindre kontakt hade man när man bodde i trapphus. Då sa man väl istort sett bara hej till grannarna man mötte.


  • Vad har du av följande: [Badkar/dusch], [balkong/altan/uteplats/trädgård], [kök/kokvrå/annat], [antal toaletter?]

Badkar/dusch, uteplats, trädgård, kök, 2 toaletter

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 31 augusti 2011 21:12

Har precis anmält mig att testa en ny bilbarnstol, AKTA Graco BeLogic.. För er som också är sugna på att testa den så kan ni gå in på http://smartsontestpilot.se/belogic/bli-testpilot/..   Lite info om stolen.. AKTA GRACO BeLogic är en bakåtvä...

Av Sara - 14 augusti 2011 14:17

Här är det värsta sjukstugan just nu.. Först ut var Alexander i onsdags med 40 graders feber å ryggont.. Sen kom Melvin i fredagsnatt med 40 graders feber, och nu är det min tur med tvärtjock hals, näsa och bihålor.. Jag är nästan död, känns det som....

Av Sara - 5 augusti 2011 18:22

Alltså, det här går inte längre.. Jag är urusel på att blogga :).. Det har gått 2,5 månad sen mitt senaste inlägg.. Å ja, vad säger man om det..   Har iallafall haft en helt underbart skön sommar med besök i Gbg och sen hemmaplan, mycket bad osv ...

Av Sara - 24 maj 2011 09:42

Vid mitt sista inlägg använde jag mig av rubriken skamligt, eftersom det hade gått så lång tid sen jag bloggade sist.. Å dessvärre måste jag nu åter igen använda mig av samma rubrik.. Det är helt sjukt vad tiden går, och jag får liksom inte riktigt i...

Av Sara - 20 februari 2011 10:22

Det här är sjukt, men jag har inte bloggat på länge.. Så länge att jag tom hade glömt bort mitt eget lösenord :).. Då är det verkligen illa.. Men tiden finns inte längre, eller jo, om jag skulle vilja så skulle det finnas tid.. Men det är så mycket a...

Ovido - Quiz & Flashcards