Alla inlägg den 26 juni 2007

Av Sara - 26 juni 2007 11:06

Igår var det inte alls min dag.. Det hela började bra med att jag skulle ta med mig barn och hund till Kvicksund, för att där möta M´s mamma som skulle ha barnen hos sig i ngr dagar.. Det var jättefint väder, och AC´n fick jobba för högtryck i bilen.. Väl i Kvicksund ringer M och frågar vilket väder vi har.. Vi satt ute och åt glass samt drack kaffe.. Tydligen så regnade det mängder i Västerås..



Nåja, jag tog min bil och började köra hemåt.. Och helt plötsligt blir det tvärgrått, och sen bara vräker det ner regn.. Har nog aldrig varit med om så mycket regn någongång (jo förresten, en gång tidigare).. Det gick tamigtusan inte att se nånting.. Så det blev till att bromsa ner farten och 50 km/tim var med nöd och näppe att jag kunde köra.. Det var som en sjö på vägen, och jag bad en stilla bön om att jag inte skulle få vattenplaning (som är en av mina största skräckscenarion) samt uttalade en önskan efter mamma *ler*...


Väl hemma igen så sken solen, och jag hinner lagom slå på datorn för att betala räkningar och vad hör jag då? Jo, ÅSKA!!!

Naturligtvis var ju M på jobbet.. Jag fattar inte varför det ALLTID ska åska när jag är ensam hemma.. Det måste vara ngt magiskt.. Snabbt av med datorn och ut med alla sladdar till diverse utrustning, och sen snabbt som tusan pila in till vår 70-åriga granne.. Där satt jag och häckade i nån timme.. Sen kom M hem, och vi åkte till Enköping för att jag skulle massera en kund..



När vi väl kom hem sen så sken solen och det var jättefint väder.. Likaså är det idag, men det börjar komma lite moln på himlen (såna där otäckingar som kan bli till åska)..


Dessutom är det nu endast 4 (5 om man räknar med idag) arbetspass kvar till semester... Har dessutom roat mig med att städa hela huset (utom toaletterna) på förmiddagen.. Så nu är det rent och fint, och sen har jag lejt ut till Micke att han ska bädda rent, fixa ordning på skostället samt ta toaletterna och städa de.. Var också iväg till biblioteket en sväng för att både lämna och hämta böcker..

Ovido - Quiz & Flashcards