Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Sara - 11 februari 2010 08:08

Hur mår jag nuförtiden? Vissa dagar är riktigt bra, vissa är rena skiten.. Det svänger rätt bra kan jag säga, och det svåra är att förutse när det dåliga måendet kommer.. För det kommer, kanske inte som ett bombnedslag varje dag, men känslan finns där.. Försöker att hålla skenet uppe för min omgivning, men ibland så går det inte.. Känner att jag inte vill vara en belastning för nära och kära, så jag försöker verkligen att vara "glada" Sara..


Jag som alltid sett mig som en väldigt stark person, ser mitt mående som ett nederlag.. Hur är det möjligt att jag, Sara, ska behöva vara sjukskriven för att jag inte mår bra och heller inte klarar av mitt jobb? Men samtidigt så kommer jag mer och mer till insikt om att jag faktiskt måste lyssna på det min kropp säger mig.. Sen om Försäkringskassan tycker jag har rätt att vara hemma, ja det struntar jag fullkomligt i just nu.. Jag får väl ta den smällen då.. Känns som att jag har så mycket annat i mitt liv just nu om kommer före.. Är iallafall sjukskriven nu fram till 15 mars, då jag efter det har valt att ta ut semester i 4 veckor för att sen, förhoppningsvis, gå på havandeskapspenning..


Nog om mig.. Bebisen mår iallafall bra.. Den far runt som ett skottspoling i magen, och sparkar mest hela tiden känns det som.. Ska till Bm nästa fredag, och det ser jag framemot.. Ska även till Familjerätten på torsdag, för att diskutera faderskap och förbereda så mycket det går inför det faderskapstest som pappan önskar vid förlossningen..

Ovido - Quiz & Flashcards