Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Åska

Av Sara - 29 juli 2010 06:24

Hur bra mår jag när jag vaknar av att det åskar? Vet inte om ni minns att jag bla förra sommaren beskrev min rädsla för åska. Det var ju då jag svepte en vinare i ren förskräckelse, men som inte hjälpte mig ett dugg heller.. Nåja, jag låg i min säng och sov, men så är det nånting som gör att jag ALLTID(och det är verkligen så)hör hur det mullrar, visserligen en bit bort men det gör ingenting, ångesten är ett faktum trots avståndet.. Jag fattar inte att åska inte undgår mig.. Minsta muller, och jag hör det direkt.. Att ligga kvar i sängen var ju bara att glömma, tittar ut och det ser ut som himlen öppnat sig.. Snacka om spöregn, eller vattenfall skulle man också kunna säga.. Nu verkar det iallafall ha lugnat ner sig..


Sitter och längtar efter min egen dator.. Skrev ju sist att den inte riktigt var min kompis, och dagen efter så lämnade jag in den.. Jag som aldrig tecknar extra försäkring när jag köper ngt, men då tog jag en försäkring av ngn anledning.. Och det var nära att jag inte hade behövt utnyttja den, i september gick den ut, men nu hann jag ju.. Ca 3 veckor skulle det ta att fixa till datorn, och det har nu gått 1,5 vecka.. Som tur är så får jag ju låna en dator lite till och från..


I söndags var A även till mitt jobb en sväng som patient.. Han halkade ute och slog huvudet i en sten, och det formligen sprutade blod.. Har aldrig sett så mycket blod i hela mitt liv.. Som tur var så var hans pappa hemma och kunde köra in honom, och A berättar gärna om hur fort M körde in till akuten.. Av ngn anledning har det varit ett stående skämt att när M kört fort under tiden han gick i skolan, så övade han utryckning, och i söndags så var det verkligen utryckning.. Dock av mer sjukvårdskaraktär än av polisiär.. Men A fixades ihop på akuten, och allt slutade bra..


Melvin har hunnit bli 6 veckor, och är en kille som vet vad han vill.. Hans nya intresse är att stå i knät, och spana på allt som händer.. Nästa vecka är det dags för läkarbesök.. I övrigt så försöker vi träffa hans pappa så mycket som det är möjligt.. Vi har varit dit i veckan, och sen så har vi träffats å käkat lunch på stan..


C är på kollo, åkte förra fredagen och kommer hem om 2 veckor.. Hon hade reservplacering, och så ringde dom och hade en plats att erbjuda.. Så det var bara att packa fort, och sen slänga sig i bilen och åka.. Men på lördag ska vi åka upp och hälsa på henne.. Ska bli jättekul, och jag ser verkligen framemot det..


Sen ngt som jag inte alls uppskattar, men som nog förmodligen är sant.. Mensen är tillbaka.. Jag som trodde att jag skulle vara av med den ett tag, eftersom jag helammar.. Men icke då, det måste vara mensen som gjort comeback.. Jaja, skönt att kroppen går tillbaka till det normala, vikten kunde också få göra det  ..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 31 augusti 2011 21:12

Har precis anmält mig att testa en ny bilbarnstol, AKTA Graco BeLogic.. För er som också är sugna på att testa den så kan ni gå in på http://smartsontestpilot.se/belogic/bli-testpilot/..   Lite info om stolen.. AKTA GRACO BeLogic är en bakåtvä...

Av Sara - 14 augusti 2011 14:17

Här är det värsta sjukstugan just nu.. Först ut var Alexander i onsdags med 40 graders feber å ryggont.. Sen kom Melvin i fredagsnatt med 40 graders feber, och nu är det min tur med tvärtjock hals, näsa och bihålor.. Jag är nästan död, känns det som....

Av Sara - 5 augusti 2011 18:22

Alltså, det här går inte längre.. Jag är urusel på att blogga :).. Det har gått 2,5 månad sen mitt senaste inlägg.. Å ja, vad säger man om det..   Har iallafall haft en helt underbart skön sommar med besök i Gbg och sen hemmaplan, mycket bad osv ...

Av Sara - 24 maj 2011 09:42

Vid mitt sista inlägg använde jag mig av rubriken skamligt, eftersom det hade gått så lång tid sen jag bloggade sist.. Å dessvärre måste jag nu åter igen använda mig av samma rubrik.. Det är helt sjukt vad tiden går, och jag får liksom inte riktigt i...

Av Sara - 20 februari 2011 10:22

Det här är sjukt, men jag har inte bloggat på länge.. Så länge att jag tom hade glömt bort mitt eget lösenord :).. Då är det verkligen illa.. Men tiden finns inte längre, eller jo, om jag skulle vilja så skulle det finnas tid.. Men det är så mycket a...

Ovido - Quiz & Flashcards