Alla inlägg under april 2007

Av Sara - 14 april 2007 08:41

Å här sitter jag, och är vaken.. Den enda i familjen som dessutom som har behagats öppna sina ögon.. Sitter här och funderar på om jag ska bege mig till blomsteraffären idag och köpa penséer.. Men jag vet inte..

Tillbringade hela dagen ute igår, sittandes i en solstol.. Ajajaj.. Det resulterade i bränd urringning, så idag blir det heltäckande linne.. OCH SOLKRÄM!!! Det ska ju bli ännu varmare idag, så jag funderar faktiskt på att låta lilla Pripps få komma ut en stund idag.. Han har ju aldrig varit ute, så det kan ju bli en upplevelse..

Igår kväll gick vi över till grannarna (inte DOM grannarna, Anna)och satt där och drack öl.. Eller rättare sagt, M och grannarna drack öl, jag drack Orange Passion (apelsinjuice och Passoa).. Vid 23-tiden gick jag och A hem, och då var M bra på lyset.. Tyckte att de 4 tjejer som var hemma hos oss (F, C och 2 kompisar som skulle sova över)inte skulle vara ensamma hemma längre, med tanke på klockan. Det är nog av flera anledningar som alla ligger och sover fortfarande.. Här brukar det ju vara fullt ös vid den här tiden i vanliga fall..
Nåja, nu ska jag gå ut och hämta morgontidningen..

Tjolahopp!!!

Av Sara - 12 april 2007 17:34

Det var länge sen jag längtade efter en ledighet.. Är nu ledig i 4 dgr.. Idag har varit en överjävlig dag i stressens tecken.. Känner hur totalt sopslut jag är i hela kroppen, inklusive hjärnan.. Inte blev det bättre av att jag fick jordens magkatarr, så eftermiddagen tillbringades dubbelvikt.. Men som den snälla läkare vi har på avdelningen så skrev hon ut Xylocain som jag ska dricka för att bli smärtlindrad.. Sen skickade även min chef med mig magsårstabletter hem, så jag har nu så jag förhoppningsvis ska klara mig tills jag ska till familjeläkaren den 30/4 för min magkatarr.. Behöver bra medicin, för Novaluzid, Omeprazol och Lanzo hjälper inte ett dugg...

Av Sara - 10 april 2007 17:31

Idag är en riktigt trött dag.. Klev av arbetspasset kl 7.. I säng 8 och sen vakna kl 11. Har försökt sova, men det gick inte och sen kom barnen hem från skolan så då gick det inte alls.. Min plan var att jag skulle sova fram tills de kom hem.. Nåja, jag lär väl somna lätt ikväll..
Ska strax iväg på utvecklingssamtal med C.
Har varit förbi biblioteket en sväng och hämtat lite böcker som kommit. Läste ut den sista av omgångens låneböcker i helgen, så det passade bra att det hade kommit nya.

Tjong tjong...

Av Sara - 7 april 2007 16:41

Har haft en otroligt lugn dag på jobbet.. Min kära kollega blev magsjuk inatt och med tanke på att vi hade fullt på avdelningen, dvs ingen risk för att nya patienter blir inskrivna, och att det bara vara 9 patienter kvar(resten hade permission)så tog jag och mina 2 skötare beslutet att vi inte behövde ringa in en sköterska.. Så idag har jag huserat som ensam sköterska, och det gick bra.. De hade istortsett inte behövt mig heller där.. Delade morronmedicin, några dosetter för patienter som skulle på permission, ringde jourläkaren 2 ggr och sen satt jag bara resten utav tiden.. Likadant var det för mina skötare..

Av Sara - 6 april 2007 08:40

Vad konstigt det känns med en röd fredag.. Var på väg ut för att hämta morgontidningen, när jag kom på att det inte finns någon morgontidning att hämta.
Sitter här i F´s rum med kaffekoppen, medan hon ligger i sin säng och snarkar.. Tur att hon är så liten fortfarande att det inte gör henne nåt om hennes mamma sitter i hennes rum.. Tror inte att en 15-åring hade varit lika glad över det hela.. Ska iväg och jobba ikväll.. Och i morgondag.. Sen natten mellan måndag-tisdag..

På måndag kommer mina föräldrar hit på dagen för att äta lite påsklunch.. Då har de även med sig min systerdotter som jag verkligen avgudar.. Hon är sååå söt och störtskön.. 3 år blir hon om 6 dgr.. Har köpt ett påskägg åt henne som hon ska få då.. Mina barn får sina påskägg på lördag, och M har verkligen tänkt att de ska föräta sig på godis.. 5,5 kg godis köpte han igår, men jag hoppas att en del av det skulle med till hans arbetskamrater. Igår gick ju barnen påskkärringar, och de fick ihop 1,2 kg godis var... Helt otroligt.. Fast å andra sidan tycker jag de är värda det, för de har suttit dag som natt och ritat ordentliga påskkort (inte bara ngr streck osv)..

Av Sara - 5 april 2007 11:38

Vi önskar er alla en riktigt GLAD PÅSKOch för er som undrar, så som Anna.. Nej, jag har inte utökat min barnaskara.. Har bara det fjärde barnet till låns..

Av Sara - 4 april 2007 14:36

oxå.. Åkte till jobbet imorse, men fick sen ett samtal från M om att jag var tvungen att vabba på eftermiddagen, för att A var rejält förkyld och M inte kunde vara hemma.. Så det blev en halvdag för mig.. Det som chockar mig lite är att M tog beslutet om att hålla barnen hemma.. Det ska väldigt mycket till nämligen för att han ska tycka att barnen är sjuka.. Så A är väl egentligen halvdöd..

I morron kommer budfirman och hämtar datorn.. Sen är det ju påsk, så det händer ju inget förrän tidigast tisdag.. Så har jag tur så kommer datorn tillbaka i början av v 17.. Jösses.. Tur att F´s dator finns, men som sagt.. Jag kommer nog vara rätt osynlig...

Av Sara - 3 april 2007 12:55

Kommer inom en snar framtid att bli datorlös då den här ska in på reparation. Beräknas att vara utan dator i ca 2 veckor.. F har visserligen en dator inne på sitt rum, men den är ju från 1800-talet så där kommer bara det viktigaste att kollas.. Typ mail..

Ovido - Quiz & Flashcards